۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۶۲۳۳۰۸

حضور پررنگ مبلغان حوزه در مسیر راهپیمایی اربعین

حضور پررنگ مبلغان حوزه در مسیر راهپیمایی اربعین
مسؤول دبیرخانه مبلغان اربعین از حضور مبلغان در 90 درصد از موکب های اربعین خبر داد و گفت: افزایش زائران اربعین وظیفه مبلغان را گسترده تر ساخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی استقامت مسؤول دبیرخانه مبلغان اربعین امشب در همایش توجیهی آموزشی مبلغان اربعین حسینی که در سالن همایش های ساختمان نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه به دنبال هم افزایی هر چه بیشتر مبلغان اربعین هستیم، گفت: مبلغان باید جنبه تبلیغی سفر اربعین را تقویت کنند.

وی ادامه داد: ما برای تبلیغ در اربعین فعالیت جمعی، جبهه ای، تخصصی و جریان ساز را آغاز کرده ایم.

حجت الاسلام استقامت اظهار داشت: امسال جمعیت زوار رو به افزایش بوده و نسبت به سال های گذشته از رونق بیشتری برخوردار شده است، از این رو ما باید احساس وظیفه بیشتری داشته باشیم.

مسؤول دبیرخانه مبلغان اربعین با بیان اینکه افزایش زائران اربعین وظیفه مبلغان را گسترده تر ساخته است، تأکرد کرد: ما باید به صورت جدی تر فعالیت های تبلیغی خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مبلغان حوزه علمیه قم در بیش از 90 درصد مواکب ایرانی حضور دارند، گفت: همچنین مبلغان ما در نقاط مرزی، مساجد و نقاط ورودی هر شهر در مسیر مرز تا نجف حضور دارند و به مردم خدمات فرهنگی ارائه می کنند.

مسؤول دبیرخانه مبلغان اربعین با تأکید بر لزوم هم افزایی میان مبلغان اربعین خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش هم افزایی میان یگان های تبلیغی هستیم؛ امروز باید در زمینه تبلیغ اربعین حسینی پژوهش های مؤثر صورت بگیرد.

مبلغان با تسلط بر مباحث مهدویت توطئه فرق انحرافی را خنثی کنند
گزارش رسا حاکی است، حجت الاسلام علی محمدی هوشیار نیز در این مراسم پیاده روی اربعین را بزرگترین اجتماع شیعه و مسلمانان دانست و گفت: این راهپیمایی عظیم می تواند توطئه های بدخواهان شیعه و اسلام را خنثی کند.

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین جلوه ای از حکومت امام زمان(عج) است، ادامه داد: در دوران ظهور همه ما با حب امام زمان(عج) گرد هم آمده و بر محور امام معصوم(ع) به یکدیگر محبت خواهیم کرد؛ با توجه به روایات پیاده روی اربعین شباهت بسیاری با دولت ظهور دارد.

حجت الاسلام محمدی هوشیار تأکید کرد: اهل بیت(ع) در روایات فرموده اند «اگر ما در محوریت قرار بگیریم اختلافات از امت اسلام دور خواهد شد»؛ ما در راهپیمایی اربعین حسینی این موضوع را به وضوح مشاهده می کنیم، زیرا میلیون ها نفر در این پیاده روی عظیم حول محور امام حسین(ع) گرد هم می آیند و هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما باید به فرصت ها و تهدیدهای اربعین حسینی توجه بسیاری داشته باشیم، فرقه سازی را یکی از حربه های دشمن برای نابودی شیعه دانست و اظهار داشت: امروز 100 فرقه انحرافی در کشور فعالیت می کنند که تنها یکی از آنها که «عرفان حلقه» محسوب می شود، حدود 50 هزار مستر تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه افراد هیجانی و احساساتی و عارف مسلک طعمه فرقه های انحرافی هستند، افزود: امروز برخی افراد برای تقویت دین خود به پیاده روی اربعین حسینی می روند، اما در دام فرقه های انحرافی افتاده و همه اعتقاداتشان متزلزل می شود، از این رو ما باید با تسلط بر مبانی دین و مباحث مهدویت توطئه آنها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام محمدی هوشیار به جریان انحرافی «احمد الحسن» اشاره و ابراز کرد: ادعاهای این شخص همتراز اعتقادات تکفیری ها است؛ این جریان با استفاده از ضعف آگاهی افراد از مبانی مهدویت آنها را جذب می کنند، از این جهت ما باید مباحث مهدویت را در میان همه اقشار جامعه به ویژه حوزویان تقویت کنیم./841/ج

حسین ثالث موید
ارسال نظرات