۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۶۲۳۳۰۹

همایش توجیهی آموزشی مبلغان اربعین در قم برگزار شد

همایش توجیهی آموزشی مبلغان اربعین در قم برگزار شد
همایش توجیهی آموزشی مبلغان اربعین در سالن همایش های ساختمان نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش توجیهی آموزشی مبلغان اربعین امشب در سالن همایش های ساختمان نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت استان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام والمسلمین مهدی طائب، محمد قمی، حمید احمدی و تکیه ای در این مراسم حضور داشتند.

حضور مبلغان در بیش از 90 درصد از مواکب اربعین

حجت الاسلام استقامت مسؤول دبیرخانه مبلغان اربعین در این مراسم با بیان اینکه افزایش زائران اربعین وظیفه مبلغان را گسترده تر ساخته است، تأکرد کرد: ما باید به صورت جدی تر فعالیت های تبلیغی خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز مبلغان حوزه علمیه قم در بیش از 90 درصد مواکب ایرانی حضور دارند، گفت: همچنین مبلغان ما در نقاط مرزی، مساجد و نقاط ورودی هر شهر در مسیر مرز تا نجف حضور دارند و به مردم خدمات فرهنگی ارائه می کنند.

مسؤول دبیرخانه مبلغان اربعین با تأکید بر لزوم هم افزایی میان مبلغان اربعین خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش هم افزایی میان یگان های تبلیغی هستیم؛ امروز باید در زمینه تبلیغ اربعین حسینی پژوهش های مؤثر صورت بگیرد.

هدف انقلاب اسلامی زمینه سازی در راستای ظهور مهدوی است

حجت الاسلام والمسلمین طائب نیز در این همایش به پیام های بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و تأکید کرد: حرکت و پویایی انقلاب، تثبیت گام نخست، دقت در برداشتن گام های بعدی، حرکت عاقلانه و هدفمند و تکامل در 40 سالگی از جمله پیام های بیانیه گام دوم انقلاب است.

فرمانده قراگاه عمار با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی ممکن سازی و زمینه سازی در راستای ظهور مهدوی است، اظهار داشت: حرکت گامی، در نظر گرفتن حرکت از مبدأ به مقصد است، از این رو گام دوم انقلاب حرکت به سوی مقصد محسوب می شود؛ ما گام های انقلاب اسلامی را برمی داریم تا هدف عظیم آن محقق شود.

وی افزود: اگر بتوانیم در اربعین حسینی زائران را با هدف بزرگ انقلاب اسلامی آشنا کرده و در راستای ظهور مهدوی زمینه سازی و گفتمان سازی کنیم توانسته ایم به خوبی به وظیفه خودمان عمل کنیم.

قطعاً اربعین حسینی ما را جهانی، بین المللی و تمدنی خواهد کرد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قمی در این مراسم با اشاره به اینکه مبلغان باید به وظیفه تبلیغی خود عمل کرده و معطل سازمان تبلیغات نمانند، تأکید کرد: گاهی اوقات ملجأ آلام و دردهای مردم بودن نیز یک تبلیغ بسیار خوب است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قطعاً اربعین حسینی ما را جهانی، بین المللی و تمدنی خواهد کرد، گفت: این ظرفیت عظیم ما را به سوی جهانی شدن سوق می دهد و باید از آن بهترین بهره را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب برای اداره انقلاب اسلامی طرح داشته و دارند، افزود: اگر ما یک شبکه تبلیغی، توزیعی و گفتمان ساز بوده و بازوان ولایت هستیم باید در این ظرفیت عظیم اربعین طرح بزرگ رهبری برای اداره انقلاب اسلامی را برای زائران تبیین کرده و آن را به پیام های اربعین حسینی پیوند دهیم.

ما نباید کاری کنیم که مرجعیت نجف تضعیف شود

حجت الاسلام احمدی نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از اصول مهم در مراسم اربعین رعایت احترام مرجعیت در عراق است، تأکید کرد: ما نباید کاری کنیم که مرجعیت نجف تضعیف شود؛ امروز استقلال و هویت جدید عراق مرهون مرجعیت نجف است و ما نباید به هر دلیلی این جایگاه را مورد تضعیف قرار دهیم.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبری در ادامه با تأکید بر ضرورت پاسداشت منزلت مرجعیت و علمای نجف اظهار داشت: ما هیچگونه رقابتی با حوزه علمیه نجف نداریم و مبلغان نباید مسائل اختلاف برانگیز را مطرح کنند؛ طلاب و مبلغان ما باید در برخورد با علمای عراق، شأن و منزلت آنها را حفظ کند.

وی با اشاره به مسأله لغو روادید برای زیارت عتبات و عالیات، برخی مشکلات موجود در ناوگان حمل و نقل کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: این موضوع سبب می شود تا میلیون ها زائر ایرانی به سوی عراق روانه شوند و خوشبختانه پیش بینی های لازم در این جهت در عراق صورت گرفته است؛ در حال حاضر 40 هکتار به ظرفیت پارکینگ های مرزی اضافه شده است.

فعالیت 100 فرقه انحرافی در ایران

حجت الاسلام محمدی هوشیار نیز در این همایش تأکید کرد: اهل بیت(ع) در روایات فرموده اند «اگر ما در محوریت قرار بگیریم اختلافات از امت اسلام دور خواهد شد»؛ ما در راهپیمایی اربعین حسینی این موضوع را به وضوح مشاهده می کنیم، زیرا میلیون ها نفر در این پیاده روی عظیم حول محور امام حسین(ع) گرد هم می آیند و هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ما باید به فرصت ها و تهدیدهای اربعین حسینی توجه بسیاری داشته باشیم، فرقه سازی را یکی از حربه های دشمن برای نابودی شیعه دانست و اظهار داشت: امروز 100 فرقه انحرافی در کشور فعالیت می کنند که تنها یکی از آنها که «عرفان حلقه» محسوب می شود، حدود 50 هزار مستر تربیت کرده است.

وی با بیان اینکه افراد هیجانی و احساساتی و افراد عارف مسلک طعمه فرقه های انحرافی هستند، افزود: امروز برخی افراد برای تقویت دین خود به پیاده روی اربعین حسینی می روند، اما در دام فرقه های انحرافی افتاده و همه اعتقاداتشان متزلزل می شود، از این رو ما باید با تسلط بر مبانی دین توطئه آنها را خنثی کنیم./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات