۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۳۱۰
رییس دانشگاه باقرالعلوم:

تولید علم بدون نشاط و جدیت علمی محقق نخواهد شد

تولید علم بدون نشاط و جدیت علمی محقق نخواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین مریجی تولید علم بدون نشاط علمی دانشجو و طلبه را غیر قابل تحقق خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم در آیین افتتاحیه سال جدید تحصیلی این دانشگاه که عصر سه شنبه برگزار شد، با تبریک سال جدید تحصیلی به دانشجویان این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد دانش پژوهان این دانشگاه بهتر از همیشه در جهت تبیین و ترویج معارف بلند اهل بیت(ع) گام بردارند.

وی با بیان توصیه های اخلاقی خطاب به طلاب و دانشجویان اظهار داشت: ما در مسیری هستیم که هر لحظه آن مورد عنایت است، بنابراین باید قدر این موقعیت را بدانیم و برای انجام درست وظایف مان بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی در ادامه ابزار حرکت کردن را علم و دانش دانست و گفت: غرب تنها به جنبه های مادی و ظاهری علم توجه کرده، در حالی که در آموزه های دینی ما جنبه معنوی اهمیت بسیار زیادی دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: همین عامل باعث شده که پس از گذشت صدها سال از واقعه عاشورا میلیون ها عاشق و دلداده در راهپیمایی اربعین حاضر می شوند.

وی به هراس جبهه استکبار از راهیپمایی میلیونی اربعین اشاره و تصریح کرد: این حرکت میلیونی و بزرگ برای دنیای به ظاهر متمدن و البته سکولار قابل تحلیل و درک نیست.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآورشد: در این حرکت میلیونی همه اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کودک و نوجوان همه در یک مسیر حرکت می کنند و باید با زبان علم این حرکت و پیام های مهم آن را تبیین کنیم.

وی افزود: ما این مسیر را شروع کرده ایم تا دین رسول الله(ص) در حاشیه قرار نگیرد و در متن باشد، این مساله نیاز به تسلط به زبان روز دارد و حتما در این مسیر خدای متعال و ائمه اطهار(ع) نیز یاری گر ما خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین مریجی در ادامه با طرح این سؤال که دانشگاه باقرالعلوم با چه هدفی ایجاد شده، خطاب به دانشجویان و طلاب گفت: این دانشجویان هستند که مسیر علم را مشخص می کنند، اگر دانشجو نشاط، تحرک و جدیت در درس و بحث نداشته باشد تولید علمی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی افزود: دانشجو باید دنبال حل مساله و سؤال باشد، اگر این سؤال در راستای دین و فرهنگ ما باشد به حقیقت ارزشمندی منتهی می شود که اگر برای آن عمر هم بگذاریم جا دارد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات