۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۶۲۳۳۳۳
آیت الله سبحانی:

جوانان قدر فرصت جوانی را بدانند | اشتغالات علمی طلاب تعطیل پذیر نیست

جوانان قدر فرصت جوانی را بدانند | اشتغالات علمی طلاب تعطیل پذیر نیست
حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر این که انسان باید قدر فرصت های زندگی خود را بداند، گفت: انسان برای رسیدن به اهداف بلند خود باید از فرصت جوانی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) را درباره اهمیت استفاده از فرصت ها شرح کرد.

وی افزود: گاهی برای انسان فرصت هایی پیش می آید که باید از این فرصت ها استفاده کند، انسان نباید تصور کند که امکانات همیشه برای او وجود خواهد داشت، امیرمؤمنان فرصت را به ابری گذرا تشبیه می کنند که اگر انسان آماده باشد می تواند از آن بهره مند شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که از فرصت ها باید بهترین استفاده را انجام داد، اظهار داشت: جوانی فرصتی است که خداوند متعال به انسان داده است و عبادت، علم، پیشرفت و تعالی در جوانی است و انسان هر کاری بخواهد باید در جوانی انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر جوانی بگذرد و پیری آغاز شود انسان دیگر نمی شود از نعمت عمر خود بهره کامل را ببرد، انسان باید محاسبه کند که از نظر اخلاقی و علمی چقدر پیشرفت کرده یا چقدر عقب مانده است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که اجتهاد باید در دوران جوانی کسب شود، ابراز داشت: اگر دوران جوانی به خوشگذرانی گذرانده شود بعد از جوانی نمی توان کاری کرد، در دوران تعطیلی نباید فرصت ها را از دست داد بلکه باید اشتغال به مسائل علمی و معنوی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تعطیلات به معنای تعطیل قوا و کار نیست، امور رسمی تعطیل می شود اما انسان نباید فعالیت های علمی خود را پیگیری کند و طلبه در هر 24 ساعت حداقل 8 ساعت باید کار علمی انجام دهد.

محمد قمین
ارسال نظرات