۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۲۳۳۴۲

کرمانی‌ها آماده پذیرایی از ۲۰۰ هزار زائر اربعین شدند

کرمانی‌ها آماده پذیرایی از ۲۰۰ هزار زائر اربعین شدند
همایش جهانی اربعین با هزار سال عاشقی شیعه پیوند خورده و جوانان هیأتی کرمان آماه پذیرایی از ۲۰۰ هزار زائر اربعین از کشورهای مختلف هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، این روزها تمام کوچه و خیابان شهر حال و هوای دیگری دارد این روزها گویی ذره ذره عالم در انتظار اتفاقی بزرگ است و حقیقت این است که اربعین تنها یک روز نیست یک جریان است برای تبلور یک حقیقت؛ و به راستی اگر اربعین نبود حقیقت کربلا و نهضت اباعبدالله(ع) به بلوغ نمی‌رسید.

این روزها گویی همه بیقرارند و سر از پا نمی‌شناسند؛ آنها که عازمند گویی روی زمین بند نمی‌شوند و حال و هوایشان آسمانی است و آنها که روزمرگی‌های دنیا به دست و پایشان بند زده مانند مرغان گفتار در دام، خودشان را به در و دیوار این قفس می‌کوبند ‌تا شاید به اندازه سر سوزنی از آتشی که در درون دارند را فرو بنشانند.

این معجزه عشق است که میلیون‌ها نفر را با پای پیاده به جرگه عاشقی می‌کشد و جهان را در این حیرت وامی‌دارد که «باز این چه شورش است که در خلق عالم است».

حکایت، حکایت عاشقی است عده‌ای با پای پیاده می‌روند و عده‌ای دل‌هایشان پر می‌کشد؛ عده‌ای می‌روند و عده‌ای که از قافله عشق جامانده‌اند تلاش می‌کنند تا قدمی هر چند کوچک در این مسیر بردارند.

حسن شیخعلی‌بابایی دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان در مسیر عبور تعداد زیادی از زائران اربعین اباعبدالله(ع) از کشورهای پاکستان، کشمیر و افغانستان و حتی از کشور خودمان قرار گرفته است اظهار داشت: جمعیت زیادی از زائران و شیعیان در ایام زیارت اربعین، از استان کرمان عبور می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمان به ویژه جوانان هیئتی ما می‌کوشند تا در این حرکت عظیم تمدن‌ساز نقش بزرگی ایفا کنند گفت: در این ایام هر کس به نوعی می‌کوشد تا خود را در این حرکت عظیم سهیم کند.

دبیر ستاد مردمی اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی و هیئتی استان کرمان از حدود 50 روز قبل با حضور در ستاد مردمی اربعین استان کار خود را آغاز کردند افزود: برپایی 12 موکب و ایستگاه صلواتی در محورهای مختلف استان، برپایی بیش از 36 موکب در عراق و برپایی شش ایستگاه راهنمای زائرین استان در مرز شلمچه و شهر مقدس نجف اشرف و مسیر پیاده‌روی و شهر مقدس کربلا از جمله فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین استان کرمان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 120 هزار زائر اربعین از استان کرمان عبور کردند گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال در استان کرمان پذیرای بیش از 200 هزار زائر پیاده‌روی اربعین باشیم.

شیخعلی‌بابایی نقش‌آفرینی جوانان کرمانی در دوران دفاع مقدس و تقدیم 6 هزار و 500 شهید و جانفشانی شمار زیادی آزاده، جانباز و ایثارگر به اسلام و انقلاب را برگ زرینی در تاریخ استان و کشور دانست و افزود: امروز هم جوانان کرمانی تلاش می‌کنند تا در مسیر این رویداد فرهنگی عظیم که با بیش از هزار سال عاشقی شیعه پیوند خورده نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا با برپائی مواکب زمینه تسهیل در خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران اباعبدالله(ع) را فراهم کنیم گفت: قصد داریم تا هر خدمتی که ممکن است مورد نیاز زائران باشد از جمله مکانیکی وسائل نقلیه، مسائل پزشکی، خیاطی لباس، تغذیه و اسکان اضطراری در موکب‌ها فراهم باشد تا زائران‌ حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) با آسودگی بیشتری به این سفر معنوی ادامه دهند.

موکب‌ها برپا شده و تعداد زیادی از جوانان هیئتی کرمان در این موکب‌ها شبانه‌روز در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین اباعبدالله‌الحسین(ع) بوده و با بغض و حسرت زائران این سفر معنوی را بدرقه و راهی می‌کنند.

حال غریبی است نه پای رفتن داریم و نه توان ماندن و تنها می‌توان از دور به ارباب سلام داد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات