۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۲۳۳۷۷
حجت الاسلام حسینی:

۷۰ درصد حافظان کل قرآن کشور خانم‌ها هستند

۷۰ درصد حافظان کل قرآن کشور خانم‌ها هستند
مسؤول مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: روش‌های بسیاری در عرصه مسابقات وجود دارد که مورد استفاده واقع نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر امروز در نشست بررسی الگوهای اثرگذار در فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با بیان اینکه مسابقات و برنامه‌های قرآنی خلاصه به مسابقات با تعداد محدود شده است، گفت: روش‌های بسیار زیادی در عرصه مسابقات وجود دارد که به آنها توجه نداشته ایم و از این روش‌ها بهره نبرده‌ایم، ۷۰ درصد حافظان کل خواهران هستند و باید پرسید آیا نحوه مسابقات حفظ خواهران باید مانند برادران باشد یا اینکه لازم است تفاوت‌هایی ایجاد کنیم؟

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: به عنوان یک طلبه هنوز به این نتیجه نرسیده‌ام آیا در روایات و احادیث ارائه قرآنی خواهران در مسابقات باید مانند برادران باشد یا متفاوت باشد؟ اینکه ما مسیر مسابقات را در این ۴۲ دوره صحیح طی کرده‌ایم نیاز به بررسی دارد و باید در رشته‌ها و فروع مختلف و برنامه ریزی‌ها، ابعاد مختلف مسابقات و رویدادهای قرآنی را مورد بررسی قرار دهیم.

حجت الاسلام مقنی: با ایده‌آل‌ها در مسابقات فاصله داریم

حجت الاسلام علی مقنی، رییس بنیاد مسابقات قرآن کریم، در ادامه نشست بررسی الگوهای اثرگذار در فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مسابقات کشوری قرآن کریم بزرگترین رویداد قرآنی کشور است، گفت: هرسال این مسابقات بهتر از گذشته برگزار می‌شود اما هرسال به این نتیجه می‌رسیم نسبت به ایده‌آل‌ها هنوز فاصله داریم.

وی در پایان افزود: مسابقات به سبکی که اکنون دارد محدود نمی‌شود، نشست‌ها و کارگاه‌های مختلفی برگزار گردیده‌ است تا به سند جامع مسابقات رسیدیم و برنامه مدونی برای مسابقات قرآن کریم در نظر گرفتیم./1304/پ203/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات