۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۲۳۳۸۰
در مرز چذابه؛

۱۲ اثر نمایشی از سوی هنرمندان کشوری برگزار می‌شود

۱۲ اثر نمایشی از سوی هنرمندان کشوری برگزار می‌شود
دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی از اجرای ۱۲ اثر نمایشی در مرز چذابه خبر داد.
مصطفی بوعذار، دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه شاهد برگزاری سومین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی در مرز چذابه خواهیم بود، اظهار داشت: این سوگواره با هدف رونق بخشی به حرکت عظیم اربعین حسینی و تأمین خوارک فرهنگی برای زائران و اجرای یک برنامه شاخص فرهنگی از سوی وزارت ارشاد برگزار می‌شود.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با اشاره به انتخاب ۱۲ گروه نمایشی برای اجرای برنامه در مرز چذابه بیان داشت: پس از بررسی ۸۵ اثر ارسالی از سراسر کشور، در پایان ۱۲ اثر از ۱۶ استان انتخاب شدند که این گروه‌های نمایش‌های خیابانی و محیطی و تعزیه به زبان فارسی و عربی خواهند داشت.

بوعذار خاطرنشان کرد: نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدای مدافع حرم و معرفی برخی شهدا طبق جدول زمانبندی اجرا می‌شوند البته در یادمان شهدای گمنام اندیمشک اختتامیه سوگواره را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از ۲۲ تا ۲۶ مهرماه اجرای نمایش‌ها در مرز چذابه صورت خواهد گرفت، ادامه داد: مراسم اختتامیه ۲۷ مهرماه در یادمان شهدای گمنام اندیمشک برگزار می‌شود که در این باره امور اجتماعی استانداری خوزستان و تنی چند از نهاد‌های استانی و ملی یاور بودند.

دبیر سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی با بیان اینکه افتتاحیه سوگواره ۲۲ مهرماه راس ساعت ۱۱ در مرز چذابه است، تصریح کرد: نمایش‌ها در ۴ سانس به عنوان نذر فرهنگی از سوی هنرمندان در ساعات ۱۱، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ اجرا خواهند شد البته بنا را بر برگزاری نمایش‌ها در مرز شلمچه نیز قرار دادیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات