۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۲۳۴۱۶
حجت الاسلام صادقی:

پیشرفت های امروز کشور نتیجه حمایت های رهبری از نخبگان علمی است

پیشرفت های امروز کشور نتیجه حمایت های رهبری از نخبگان علمی است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، پیشرفت های امروز ایران اسلامی را مرهون حمایت های بی دریغ مقام معظم رهبری از نخبگان علمی کشور دانست.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به دیدار نخبگان علمی کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بازدید دو ساعته مقام معظم رهبری از دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان نشان دهنده دغدغه بالای ایشان نسبت به مسائل علمی کشور است.
 
وی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره نگاه بسیار ویژه‌ای به نخبگان علمی کشور داشتند، افزود: تشویق‌ها و حمایت‌های ایشان از جوانان نخبه موجب بروز دستاورد‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف علمی کشور شده است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، خاطرنشان کرد: حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب از این شرکت‌ها در طی سال‌های اخیر موجب پیشرفت‌های بسیاری در این بخش‌ها شده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حمایت از نخبگان علمی کشور یک ضرورت مهم و حیاتی است، گفت: ادامه پیشرفت علمی کشور در گرو حمایت نخبگان علمی است.
 
حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که امروز ما نیازمند حرکت پرشتاب علمی برای رقابت در عرصه‌های بین المللی هستیم، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در داخل کشور وجود دارد می‌توانیم پیشرفت‌های علمی باید شتاب بیشتری در کشور به خود گیرد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسؤولان نباید استعداد‌ها و نخبگان علمی برتر کشور را به حال خود رها کنند، افزود: حمایت قاطع از استعداد‌های علمی به طور حتم موجب رشد و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسؤولان باید در جهت تحقق مطالبات نخبگان علمی کشور گام بردارند، گفت: متأسفانه علیرغم شعار‌هایی که در این حوزه داده می‌شود میزان حمایت مسؤولان از استعداد‌های علمی کشور قابل قبول نیست.
 
حجت الاسلام صادقی، تنها راه پیشرفت کشور را تکیه بر توان داخلی دانست و خاطرنشان کرد: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی نسخه خارجی ندارد و تنها باید با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی محقق شود.
 
وی با بیان این که اگر امروز ایران اسلامی در عرصه نظامی به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای دست پیدا کرده به دلیل حمایت‌های مقام معظم رهبری از جوانان نخبه و انقلابی کشور است، تصریح کرد: سایر مسؤولان نیز باید در جهت تحقق رهنمود‌های مقام معظم رهبری تلاش کنند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات