۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۶۲۳۴۳۵
تولیت مدرسه علمیه امام رضا:

رهبر انقلاب در نهایت ساده زیستی زندگی می کنند

رهبر انقلاب در نهایت ساده زیستی زندگی می کنند
آیت الله رشاد گفت: رهبر انقلاب مصداق بارز انسان متقی و ایمانشان همراه با یقین است، با وجود امکانات کشوری ایشان در نهایت ساده زیستی زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رشاد تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع)، امروز در جلسه درس اخلاق همین مدرسه علمیه، گفت: نشانه تقوا آن است که در در دین قوی باشد.

وی با بیان اینکه انسان متقی به سبب دوراندیش بودن با احتیاط سخن می گوید و نرم‌خو است، ادامه داد: بنابراین دوراندیشی انسان متقی در قالب نرم خویی و نرم گویی آشکار می شود. متقین هرگز با زبان دیگران را نمی رنجانند و لسان تلخی ندارند.

آیت الله رشاد اضافه کرد: برخی افراد مدام با تلخ زبانی با دیگران صحبت می کنند تا آنان را به تسلیم شدن وادار کنند و یا دیگری را بترسانند؛ گاها نیز برخی از موضع بالا با دیگران سخن گفته و با عیب جویی به خوبی آنان توجه نمی کنند؛ این افراد با تسخیر و تحقیر دیگران آگاهانه قصد بی عیب نشان دادن خود را دارند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه خودبزرگ بینی کبر محسوب می شود، ابراز کرد: اینکه انسان دیگران را کوچک ببیند و خود را بزرگ از نظر اخلاقی و فقهی درست نیست.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: انسان زمانی که احتیاط می کند تا کاری را که درست است انجام دهد این نوع احتیاط فضیلت است اما کسی که وظیفه ای را انجام ندهد به بهانه اینکه دارد احتیاط می کند این احتیاط فضیلت نیست.

وی اضافه داشت: قبل از انقلاب نیز ما آقایونی داشتیم که می گفتند چرا آقا روح الله به اختلاف میان حوزه و شاه دامن می زند؛ یا اینکه امروز می گویند چرا آمریکا را تحریک می کنید که شما را تحریم کند؛ همه اینها هضمت سلبی است که فضیلت به شمار نمی رود.

آیت الله رشاد با تاکید بر اینکه ایمان باید ریشه در یقین داشته باشد، اظهار داشت: یقین با معرفت و ایمان با عمل همراه است، انسان های بسیاری هستند که اعمال شایسته انجام می دهند اما آن عمل همراه با معرفت به خداوند نیست.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: یقین حالت و سکون قلبی است و انسان متقی تمام اعمال را براساس یقین استوار و محکم انجام می دهد؛ رهبر انقلاب مصداق بارز انسان متقی و ایمانشان همراه با یقین است، با وجود امکانات کشوری اما ایشان در نهایت ساده زیستی زندگی می کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
همیشه زعمای شیعه ساده زیستند.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
حوزه باید تمام نیازهای اعتقادی و ایدئولوژیک را پاسخ دهد و شیوه حکومتداری و اخلاق کارگزاران با مردم را به مسؤولان بیاموزد.
2
0