۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۲۳۴۴۶
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

عظمت اربعین حسینی با شاخصه های مادی دنیای امروز قابل تحلیل نیست

عظمت اربعین حسینی با شاخصه های مادی دنیای امروز قابل تحلیل نیست
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به اجتماع میلیونی اربعین حسینی، گفت: چنین پدیده‌ای را نمی‌توان با اصول و شاخص‌های مادی دنیای امروز اندازه گیری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به آغاز حرکت عظیم و میلیونی زائران اربعین حسینی، گفت: حضور میلیون‌ها زائر حسینی در مسیر راهپیمایی اربعین، ظرفیت بسیار عظیمی در جهت وحدت امت اسلامی به منظور مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
 
وی با بیان این که امروز امام حسین (ع) به محور وحدت میان همه ادیان و مذاهب اسلامی تبدیل شده است، افزود: اگر مسلمانان و غیر مسلمانان در سایر امور نیز با هم وحدت و همبستگی داشته باشند همه تلاش‌ها و توطئه‌های دشمنان بر علیه دین و اهل بیت (ع) خنثی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که امروز پیروان اهل بیت (ع) از در سایه عزت و عظمت حسینی بر خود می‌بالند، ادامه داد: عزت و عظمت امت اسلامی در سایه فرهنگ ناب حسینی در دنیا حفظ خواهند ماند.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این حضور نشان می‌دهد که عشق به امام حسین (ع) تنها مختص یک قشر و یک دین نیست بلکه جاذبه حسینی امروز میلیون‌ها زائرا را کیلوتر‌ها با پای پیاده به سوی خود می‌کشاند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مراسم اربعین حسینی سرشار از معنویت و ارزش‌های الهی، انسانی و اخلاقی است، خاطرنشان کرد: چنین اجتماع عظیم و خودجوشی که مردم عاشقانه پذیرای زائران حسینی هستند در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با بیان این که چنین پدیده‌ای را نمی‌توان به هیچ عنوان با اصول و شاخص‌های مادی دنیای امروز اندازه گیری کرد، ادامه داد: عشق به امام حسین (ع) برخاسته از اعماق وجود انسان است و به هیچ عنوان نمی‌توان نگاه مادی به آن نگریست.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز قادر به درک حقیقت حسینی نیستیم، اربعین حسینی را یک دانشگاه توصیف کرد و گفت: امروز اربعین حسینی نمایان گر جهاد فکری و فرهنگی پیروان اهل بیت (ع) است.
 
امام جمعه فریدونکنار با بیان این که در دانشگاه اربعین حسینی می‌توانیم درس ایستادگی، مقاومت و حقیقت را بیاموزیم، ادامه داد: امروز اندیشه‌های علوم غربی از تحلیل روابط انسانی و عاطفی در این مراسم عظیم عاجز هستند./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات