۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۶۲۳۴۸۴

کتاب «الانتقام للحسین» راهی بازار نشر شد

کتاب «الانتقام للحسین» راهی بازار نشر شد
نشر هاجر کتاب «الانتقام للحسین» را به قلم سید محمد حسین میرباقری در تابستان ۹۸ منتشر و با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، نشر هاجر کتاب «الانتقام للحسین» را به قلم سید محمد حسین میرباقری را در تابستان ۹۸ منتشر کرد.

تنهار راه سعادت بشر، ایمان به خداوند یکتاست و خداوند برای هدایت به سوی خودش انبیا را فرستاده و ایمان به آنان همان ایمان به خداست و کسی که از آن روی برگرداند و اطاعت شان ننماید؛ ازخدا رو برگردانده و با او دشمنی کرده است؛ بنابراین دو راه بیشتر وجود ندارد: ولایت خدا و ولایت پیامبر و امامان که همان ولایت خداست و ولایت ابلیس حزب الله و حزب شیطان. از این رو نگارنده در پیشگفتار چنین آورده است:

پیامبر خدا از روز اول بعثت تا روز که از دنیا رفتند هر موقعتی که پیش می­آمد اهل بیت (ع) خود را به عنوان جانشانیان خود و منکران ولایت و دشمنان ایشان را به عنوان دشمنان خود معرفی فرموده و مکررا به مردم خبر می‌دادند که اهل بیت ایشان مورد ظلم و ستم واقع خواهد شد و بر مصائب آن‌ها می­گریستند و می­فرمردند خدای متعال از دشمنان ایشان به دست مهدیو قائم اهل بیت (عج) انتقام خواهد گرفت و از آنجا که او این مصبیت شدید و بی نظیر امام حسین (ع) بود که تمام مصبیت­ها در کنار آن کوچک می‌باشد و به علاوه به گونه‌ای مظلومیت آن بزرگوار و جنایت دشمنان اهل بیت (س) آشکار بود که بدون هیچ تقیه­ای می­شد آن را بیان کرد.

بنا بر این شهادت امام حسین (ع) به یک واقعه در کربلا و اینکه جمعی به دستور یزید بن معاویه آن حضرت را شهید کردند و… منحصر نیست، بلکه ادامه جریان ولایت خدا و رسول خدا و عداوت دشمنان آن حضرت و اهل بیت ایشان است و حضرت مهدی (عج) در ادامه همین جریان قیام خواهد کرد.

هرکس دل به دیگران سپرده در مقابل ایشان و جبهه حق خواهدبود. در کتاب حاضر به تفصیل احادیث وارد شده در این زمینه پرداخته شده است.

نگارنده این کتاب را در هفت باب با عناوین: بیان امامت و وصایت امیرالمؤمنین (ع) و فرزندانشان، تأکید بر ولایت در معراج، اتمام حجت برای سرمداران مخالف حضرت علی (ع)، اخبار پیامبر از غصب حق و ظلم به اهل بیت، انتقام خدا از دشمنان اهل بیت (ع)، انتقام امام حسین (ع)، انتقام حضرت مهدی (عج) از دشمنان خدا و اهل بیت و امام حسین تنظیم کرده است.

برش‌هایی از کتاب:

خون خواهی امام حسین (ع)

روای می‌گوید در سفر حج یا عمره‌ای بود خدمت امام باقر (ع) شرفیاب شدم و عرض کردم سنم بالا رفته و استخوانم فرسوده شده است و نمی‌دانم بار دیگر زیات شما نصیبم خواهد یا نه؟ پس مرا وصیتی و نصحیتی بنمایید و بفرمایید فرج چه موقع است.

آن حضرت فرمودند: ان آواره رانده شده، یکه و تنها و دور افتاده از اهل و خانه است که هنوز خون خواهی پدرش انجام شده و کینه عمویش را دارد، اوست صاحب پرچم‌ها و آنان و نام یک پیغمبر است.

عرض کردم: دوباره برایم بفرمایید و آن حضرت یک دفترچه جرمین بایک ورق خواستند و در آن برای من ننوشتند.

امام صادق (ع) درباره شریفه (کسی که مظلوم کشته شد، برای، ولی او سلطنت بر قصاص قرار دادیدو پس زیاده روی در قتل نکنید.) فرمودند او قائم آل محمد است که خروج می‌کند و به جرم خون امام حسین می‌کشد و اگرتمامی روی زمین را بکشد زیاده روی نکرده است و کلام خدای متعالی در کشتن زیاده روی نکند.

یعنی کاری انجام نمی­دهد که زیاده روی باشد و سپس فرمود: به خدا قسم ذریه ونسل قاتالان امام حسین (ع) را به عمل پدرانشان می‌کشد.

خون خواهی شیعه در خدمت حضرت حجة برای امام حسین (ع)

در زیارت عاشورا که از امام باقر (ع) راویت شده می‌خوانیم:

سلام بر تو‌ای خون خدا، پس خون خدا و‌ای تنهایی که انتقام خون تو گرفته خواهد شد، سلام بر تو و بر ان اراواح پاکی که در کنار شما آرمیده اند.

پس از خداوندی که مقام شما را گرامی داشت و ما را نیز به واسطه شما گرامی شمرد، می‌خواهم که خون خواهی شما را در خدمت امامی که یاری شده از سوی خدا و از اهل بیت پیامبر است، به من روزی فرماید و نیز خونخواهی شما را به همراه امامی هدایت شد و آشکار و گویا از شما اهل بیت به من روزی فرماید.

امام صادق (ع) فرمودند:، چون امام حسین به شهادت رسیدند آسمان‌ها و زمین و هرچه بر روی آنهاست به همراه فرشتگان همه با صدای بلند نالیدند و عرض کردند که‌ای پروردگا ما، حال که این مردم حرمت تو را شکستند و برگزیده آن را با شهادت رساندند به ما ا جازه بده تا آن‌ها را هلاک کنیم و ازوری زمین براندازیم.

خداوند به آن‌ها وحی فرمود:‌ای فرشتگان من و‌ای آسمان و زمین من، آرام باشید. سپس از حجاب‌ها کنار زد و پشت آن پرده حضرت محمد و داوزده وصی او بودند. در میان آنان دست حضرت قائم را گرفت و فرمود:‌ای فرشتگانم و‌ای آسمان و زمین من، به دست این «امام زمان (عج)» انتقام این «امام حسین (ع)» را می‌گیریم و این جمله را سه بار تکرار کرد (کافی ج ۱ ص ۵۳۴)

نشر هاجر کتاب «الانتقام للحسین» را با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه و به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در تابستان ۹۸ منتشر کرده است. /۹۹۸/

علاقه مندان می‌توانند این کتاب با تخفیف ویژه ۵۰ درصدی از سایت نشر هاجر تهیه کنند. /۹۹۸/د ۱۰۱/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
اسم کتاب عربی هست و متنش فارسی ؟
0
0