۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۲۳۵۰۴
آیت الله حسینی بوشهری:

اربعین نماد قدرت اسلام است | مردم با نظارت اجازه تعدی به بیت المال را ندهند

اربعین نماد قدرت اسلام است | مردم با نظارت اجازه تعدی به بیت المال را ندهند
امام جمعه قم با تأکید بر لزوم نظارت مردم بر مسؤولان گفت: اگر جامعه مطالبه گر باشد و بر رفتار مسؤولان نظارت کند، برخی نمی توانند به بیت المال دست درازی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر لزوم نظارت و مطالبه مردمی از مسؤولان گفت: اگر  جامعه زنده و مطالبه گر باشد و بر رفتار مسؤولان نظارت کند، برخی نمی توانند به بیت المال دست درازی کنند.

وی در خطبه دوم با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم و جهانی اربعین افزود: امروز راهپیمایی اربعین یک راهپیمایی معمولی نیست و بعد بین المللی پیدا کرده و نماد تعظیم شعائر است، اربعین نماد عصبانیت دشمن است، اربعین نماد وحدت امت اسلامی حول محور امام حسین(ع) است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر تبیین جهانی پیام قیام حضرت سیدالشهدا(ع) اظهار داشت: امروز باید کاری کنیم نه تنها شیعه و مسلمانان بلکه بشریت با منطق گویای حسین بن علی(ع) آشنا شوند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر عراق اظهارداشت: دشمنان با اغتشاشات عراق برنامه و اهدافی را دنبال می کردند که البته تیرشان به سنگ خورد و ناکام ماندند، دشمن دو هدف را دنبال می کرد، یکی تحت الشعاع قرار دادن اربعین حسینی بود تا زائران احساس وحشت کنند و تعداد زائران کم شود اما علیرغم میل بدخواهان مسؤولان اعلام می کنند جمعیت به حدی است که طرف مقابل قابلیت پذیرش و نقل و انتقال زائران را ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که هدف بعدی دشمن ایجاد تفرقه بین ایران و عراق و کشورهای اسلامی بود، ابراز داشت: روزهای اول مردم عادی به خیابان ها آمدند و اعتراضاتی داشتند و مسؤولان عراق اقداماتی انجام دادند اما دشمن موج سواری کرد و سفارت آمریکا و انگلیس بیانیه دادند ولی دیدیم که همانند همیشه ناموفق ماندند.

وی با اشاره به اقدامات مثبت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق؛ تقویت ارتباط با ایران و عدم همراهی با آمریکا در زمینه تحریم ها، حمایت از جبهه مقاومت، تسریع در بازگشایی گذرگاه راهبردی ابوکمال و تصفیه دولت و ارتش از مفاسد امنیتی و اقتصادی را از برجسته ترین این اقدامات برشمرد.

امام جمعه قم تأکید کرد: این اقدامات برای آمریکا ارزان تمام نمی شود و به همین دلیل در عراق فتنه گری کرد؛  آمریکا با ایجاد اغتشاش و ناآرامی در صدد انتقام از اقدامات مثبت عراق بود اما زمانی که حضرت آیت الله سیستانی بیانیه داد مردم عراق متوجه شدند پشت صحنه افراد دیگری هستند و ناآرامی ها فروکش کرد و امروز زائران با خاطری آسوده و امنیت در عراق حضور پیدا کرده و زیارت می کنند.

وی با اشاره به اهتمام و توجه رهبر معظم انقلاب به نخبگان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با وجود کارهای فراوان و فشرده، دور روز را برای نخبگان اختصاص دادند، یک روز از نمایشگاه دستاوردهای جوانان و شرکت های دانش بینیان بازدید کردند که امروز 4 هزار شرکت دانش بنیان در کشور داریم و روز دیگر نخبگان با ایشان دیدار کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که جوانان با انگیزه ایرانی کارهایی انجام دادند که موجب شگفتی جهانیان شده است، گفت: باید به زنجیره علم و فناوری از یک سو و تولید کالا از سوی دیگر و همچنین تجاری سازی و تولید ثروت برسیم.

وی افزود: مسؤولان باید جوانان را کمک کنند، عده ای از جوانان اختراعات خوبی دارند اما گرفتار وزارتخانه ها و ادارات می شوند، زمانی که رهبر انقلاب این چنین تحسین و تأکید دارند مسؤولان موظف به همکاری و همراهی با جوانان هستند.

امام جمعه قم با تأکید بر این که وظیفه نخبگان این است که بر اساس فرهنگ مستقل ایرانی اسلامی به صحنه بیایند، اظهار داشت: دانش را از دیگران بیاموزیم اما به تعبیر رهبر انقلاب بنا نیست همیشه شاگرد باقی بمانیم بلکه باید از چنان رشد و تولیداتی برخوردار شویم که به فرمایش رهبر معظم انقلاب دیگران مجبور شوند زبان فارسی را یاد بگیرند تا بتوانند با ابداعات، اختراعات و پیشرفت علمی دانشمندان ایرانی آشنا شوند.

وی ادامه داد: دانش هسته ای دارای کاربردهای فراوانی است، رهبری بارها فرمودند که دنبال سلاح اتمی نیستیم و آن را حرام می دانیم اما فرمودند که اگر می خواستیم می توانستیم ولی این موضوع را دنبال نمی کنیم، ما از آثار و برکات سودمند دانش هسته ای بهره مند خواهیم شد، برای ملت ما مایه افتخار است که در شرایط تحریم رتبه 4 دنیا در زمینه نانو را داریم.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: باید قدر اراده استوار رهبر معظم انقلاب و تلاش جوانان دانشمند را بدانیم، اگر تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه مسائل علمی نبود همچنان وابسته به بیرون بودیم کما این که هنوز برخی دیدگاه ها به بیرون است؛ رهبر انقلاب به جوانان، ملت و ظرفیت های درونی شخصیت دادند و امیدواریم به فضل الهی ایران در رتبه نخست دنیا باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تحولات یمن خاطرنشان کرد: دشمنان ناجوانمردانه به یمن حمله کردند و مردم مظلوم آن را به خاک و خون کشیدند، تا امروز 90 هزار نفر از مردم یمن شهید شدند و از جمعیت 27 میلیونی مردم یمن 23 میلیون در فقر به سر می برند و 22 میلیون نیاز به کمک های فوری دارند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که جریان حمله به آرامکو موازنه های منطقه را تغییر داد، اضافه کرد: دشمنان و مزدوران طراحی های فراوانی کردند اما بعد از جریان آرامکو از خواب خرگوشی بیدار شدند و فهمیدند که ملت یمن توان دفاع از خود را دارد.

وی افزود: گرچه نخواستند بپذیرند و هنوز ایران را متهم می کنند اما می دانند ملت شجاع و دلاور یمن در چه جایگاهی قرار دارد، چرا نمی گویند چه کسی آغازگر جنگ ظالمانه بوده اما درباره یک عکس العمل این اندازه فضاسازی می کنند؟ باید دست از شرارت بردارند و مردم و عزت یمن را به رسمیت بشناسند تا منطقه روی آرامش ببیند.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی نماد قدرت، اقتدار، عزت و عظمت جهان اسلام است و متعلق به یک قشر و گروه خاص نیست و به همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی و در یک‌کلام متعلق به انسانیت است.
0
0