۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۲۳۵۰۶
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان:

آمریکا نمی‌خواهد در عراق یک دولت مستقل ایفای نقش کند

آمریکا نمی‌خواهد در عراق یک دولت مستقل ایفای نقش کند
امام جمعه اهواز گفت: در جریان تحریم‌های استکبار علیه ایران، عراق گذرگاهی برای گذر از چنین تحریم‌ها است و آمریکا نمی‌خواهد در عراق یک دولت مستقل ایفای نقش داشته باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز، با اشاره به اینکه ساقط کردن نظام سیاسی حاکم در عراق، از اهداف استکبار جهانی به ویژه آمریکا در دامن زدن به آشوب‌های اخیر عراق است، اظهار داشت: اگر نظام دیگری در عراق بر سر کار آید شاهد برگزاری اربعین حسینی با چنین عظمتی نخواهیم بود، آمریکایی‌ها صراحتا ناراحتی و مخالفت شان را از سیاست دولت عراق از جمله سفر عادل عبدالمهدی به چین، ارسال پیام مقاومت از سوی عبدالمهدی به عربستان، استقلال عراقی‌ها در تصمیم گیری‌ها و میانجیگری منطقه‌ای اعلام کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه دولت عراق، رژیم صهیونیستی را عامل اصلی حمله به مقر حشدالشعبی در عراق معرفی کرد، اظهار داشت: در جریان تحریم‌های استکبار علیه ایران اسلامی، عراق گذرگاهی برای گذر از چنین تحریم‌ها است، آمریکا نمی‌خواهد در عراق یک دولت مستقل ایفای نقش داشته باشد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه فساد مالی و اقتصادی در دولت عراق بر کسی پنهان نیست، اضافه کرد: علی رغم اینکه فساد اقتصادی در سراسر عراق و استان‌های سنی نشین و کردنشین هم روی داده، اما تنها شاهد اعتراض در مناطق شیعی عراق هستیم و آمریکا از این مناطق فتنه انگیزی را آغاز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه آمریکا در پی اسقاط کامل دولت شیعی عراق است، ادامه داد: آمریکایی‌ها در صورتی که قادر به ساقط کردن دولت شیعی کنونی نباشند حداقل در پی سر کار آوردن دولت شیعی ضعیف هستند که در این باره بقایای حزب بعث و بعضی ساده لوحان، امید را در دل آمریکایی‌ها و غربی‌ها روشن نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه مقاومت در مناطق شیعی عراق برجسته است، اضافه کرد: آمریکا با هر قیمتی می‌خواهد از تکرار مقاومتی که در برابرشان قد علم کرد، جلوگیری کند؛ از این رو به دنبال روشن نگه داشتن آتش فتنه است که اقدامات عملی دولتمردان عراقی در خدمت رسانی، زمینه‌های فتنه انگیزی را خشک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و تقاضا از دولت و نهاد‌های نظامی برای آوردن همه توان‌ها برای خدمت رسانی به زائران گفت: امسال چندین برابر زائر از همه مرز‌ها به سوی کربلا بسیج شدند، زائران در مرز‌ها با مشکل جابجایی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در این باره از ظرفیت شهرداری‌های سراسر کشور استفاده شود.

امام جمعه اهواز از زائران خواست تا خود را برای مشکلات بیشتر پیش روی زیارت اربعین در عراق آماده کنند، عنوان داشت: از آنجا که ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در عراق محدود است، با پای پیاده خود را به کربلا برسانیم و منتظر وسایل نقلیه نباشیم، مواد غذایی فاسد نشدنی و مبلغ مالی به اندازه کافی به همراه ببریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان از مردم عراق به ویژه شیوخ و بزرگان عراق (استان‌های العماره و البصره) خواستار آن شد تا با وسایل نقلیه برای جابجایی زائران بشتابند و در عین حال دشمنان را ناامید کنند./۹۴۵۶/پ202/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از رامسر
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
ایشون یار مظلومان است.
خبراشونو بیشتر بزنین.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
آمریکا دشمن بشریت است
2
0