۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۲۳۵۱۲
مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اوقاف به دنبال ترویج سبک زندگی قرآنی است

اوقاف به دنبال ترویج سبک زندگی قرآنی است
سلیمی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: حاکمیت سبک زندگی قرآنی از طریق پرداختن به مباحث هنری و مفاهیم قرآنی در دستور کار مسؤولان سازمان اوقاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباس سلیمی مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در آیین اختتامیه چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم در اصفهان، با بیان اینکه اصفهان شهر علمای بزرگ و شهدای والا مقام است، نحوه برگزاری مسابقات در اصفهان بسیار خوب و قابل تحسین و برگ زرین دیگری در کارنامه اصفهان بود.

سلیمی با تأکید بر ضرورت تعلیم و تعلم قرآن برای قرار گرفتن زندگی در مسیر کمال و سعادت ابدی، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمؤمنین فرمود که «قرآن را بیاموز و به دیگران نیز آموزش بده چراکه خداوند در ازای هر حرف 10 پاداش برای تو منظور کرده است و اگر در این مسیر عمر تو به پایان ترسد شهید از دنیا رفته‌ا‌ی و فرشتگان در اطراف قبر تو طواف می کنند همان گونه که مردم گرد خانه خدا طواف می کنند» و این روایت نشان دهنده اهمیت فراگرفتن قرآن کریم است.

این پیشکسوت عرصه قرآنی مسأله قرآن و تعالیم قرآنی را دارای ابعاد جهانی دانست و تصریح کرد: همه دنیا مورد خطاب این کتاب آسمانی قرار گرفته‌اند و باید ما نیز در مسیر معرفی جهانی قرآن تلاش گسترده‌ای داشته باشیم، امروز شاهد هستیم که از ادیان دیگر نیز در محافل قرآنی حضور دارند و علاقمند به قران هستند.

مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تعمیق فعالیت‌های قرآنی را از وظایف خود می‌داند و به دنبال این است که مسابقات فراتر ا عرصه صوت و لحن در دیگر رشته‌ها نیز برگزار شود، حاکمیت سبک زندگی قرآنی از طریق پرداختن به مباحث هنری و مفاهیم قرآنی در دستور کار مسؤولان سازمان اوقاف است.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در این عرصه ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود، اصفهان در عرصه فعالیت‌های قرآنی بی بدیل است و هزاران استاد قرآنی مشغول به آشنا کردن مردم با مفاهیم و تعالیم قرآن کریم هستند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات