۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۲۳۵۲۵
حجت الاسلام سیدآبادی:

عاشورا درس عزت و مقاومت است

عاشورا درس عزت و مقاومت است
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: درس گرفتن از عاشورا موجب می شود که احساس کاستی و ضعف نکرده و در برابر استکبار و شیطان سر تعظیم فرود نیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سیدآبادی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهر ثامن الحجج(ع) فضیلت عزاداری اهل بیت(ع) و هدف از برگزاری این مجالس را تبیین کرد.

وی به اهمیت عزاداری اهل بیت(ع) اشاره و اظهار کرد: اولیا و بزرگان ما عزاداری اهل بیت به ویژه ابا عبدالله(ع) را از بزرگترین قرب به سوی الله بیان می کردند و به برپایی مجالس عزای اهل بیت و سیدالشهدا(ع) تأکید فراوان داشتند.

حجت الاسلام سیدآبادی به هدف اصلی برگزاری مجالس اهل بیت(ع) اشاره و ابراز کرد: برگزاری مجالس عزا هدف نیست بلکه این عزاداری برای هدفی دیگر است، امام صادق(ع) در این مورد فرمودند:«در مجالس ما امر ما را احیا کنید.» بنابراین احیای معارف اهل بیت هدف اصلی از برگزاری مجالس است.

کارشناس مذهبی افزود: هدف از برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا(ع) این است که درس های عاشورا را بفهمیم و در سایه درس های عاشورا زندگی و حیات ما حسینی شود، راهی را در زندگی طی کنیم که آن حضرت خواسته اند بنابراین این مجالس را غنیمت دانسته و ضمن شرکت در آن ها از معارف اهل بیت استفاده کنیم.

وی با بیان این که عاشوار زیباترین جلوه بندگی و عبودیت خدا است، گفت: عاشورا درس های معنوی و اخلاقی بسیاری دارد، بندگی خدا از جمله این درس ها است، عبودیت به بنده خدا عزت می دهد و این را ما در عاشورا می بینیم.

حجت الاسلام سیدآبادی یاد خدا را منشأ آرامش یاران سیدالشهدا بیان و ابراز داشت: سیدالشهدا(ع) و یاران حضرت بهترین عبادت ها را داشتند و مصداق این آیه قرآن هستند که می فرماید:«التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ»

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: اگر ما این آموزه ها را از عاشورا داشته باشیم هیچ گاه احساس ضعف و کاستی نمی کنیم و اگر یاد خدا در زندگی انسان باشد، می تواند در برابر شیطان و عوامل استکباری بایستد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات