۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۶۲۳۵۲۸

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور

نگاهی به مهمترین فراز خطبه های ائمه جمعه کشور
ائمه جمعه در خطبه های نماز جمعه به موضوعاتی از جمله حمله ترکیه به سوریه، اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین و...اشاره داشتند که در ادامه مشروح آن را می خوانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته بااشاره به مسائل مهم اعتقادی و سیاسی کشور به حمله ترکیه به کردهای سوره اشاره داشتند و گفتند: حمله ترکیه به سوریه توطئه جدید آمریکا در منطقه است و دولتمردان ترکیه مراقب باشند باطلاق جدیدی برای خودشان درست نکنند.

گفتنی است ائمه جمعه کشور به موضوعات دیگری اشاره داشتند که آنها را در ادامه با هم می خوانیم.

امام جمعه موقت تهران:

ترکیه در دام آمریکا نیفتد | برخی اقدامات بوی دوقطبی سازی جامعه می‌دهد

آیت الله خاتمی با تأکید بر پرهیز از رفتارهای ناپسند انتخاباتی گفت: برخی اظهارات و اقدامات بوی دوقطبی سازی جامعه می‌دهد که به وقتش برخی موارد را افشا می‌کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه ترکیه مواظب باشد به دام آمریکا نیفتد، عنوان کرد: لشکرکشی ترکیه به شمال سوریه در زمانی رخ داد که آمریکاییها نیروهای خود را از شمال سوریه خارج کردند و بلافاصله ترکیه به آنجا لشکرکشی کرد. دولتمردان ترکیه مراقب باشند باطلاق جدیدی برای خودشان درست نکنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه قم:

اربعین نماد قدرت اسلام است | مردم با نظارت اجازه تعدی به بیت المال را ندهند

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر لزوم نظارت مردم بر مسؤولان گفت: اگر جامعه مطالبه گر باشد و بر رفتار مسؤولان نظارت کند، برخی نمی توانند به بیت المال دست درازی کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر عراق اظهارداشت: دشمنان با اغتشاشات عراق برنامه و اهدافی را دنبال می کردند که البته تیرشان به سنگ خورد و ناکام ماندند، دشمن دو هدف را دنبال می کرد، یکی تحت الشعاع قرار دادن اربعین حسینی بود تا زائران احساس وحشت کنند و تعداد زائران کم شود اما علیرغم میل بدخواهان مسؤولان اعلام می کنند جمعیت به حدی است که طرف مقابل قابلیت پذیرش و نقل و انتقال زائران را ندارد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اهواز:

آمریکا نمی‌خواهد در عراق یک دولت مستقل ایفای نقش کند

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: در جریان تحریم‌های استکبار علیه ایران، عراق گذرگاهی برای گذر از چنین تحریم‌ها است و آمریکا نمی‌خواهد در عراق یک دولت مستقل ایفای نقش داشته باشد.
امام جمعه اهواز از زائران خواست تا خود را برای مشکلات بیشتر پیش روی زیارت اربعین در عراق آماده کنند، عنوان داشت: از آنجا که ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در عراق محدود است، با پای پیاده خود را به کربلا برسانیم و منتظر وسایل نقلیه نباشیم، مواد غذایی فاسد نشدنی و مبلغ مالی به اندازه کافی به همراه ببریم.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت مشهد:

پیاده روی اربعین پاسخی به توطئه های دشمنان است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن در همه جنگ ها شکست خورده و به نتیجه نرسیده است چون همه تهاجم های آن ها به دیواری به نام کربلا برخورد می کند.

آیت الله علم الهدی حیا را مقدمه حجاب دانست و اظهار کرد: اگر حیا در کانون زندگی نباشد به ولنگاری و بی حجابی هم می کشد، امروز مشکل در کلاس های درسی دانشگاه ها است که این کلاس ها به صورت مختلط تشکیل شده و نبود حیا در این کلاس ها بزرگترین آفت است، در زمانی تفکیک کلاس ها براساس جنسیت مطرح شد اما به خاطر حرکت برخی عناصر مغرض این تفکیک به جایی نرسید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه اصفهان:

ضرورت توجه به ظرفیت‌های نسل جوان برای حل مشکلات کشور

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به دستاوردهای علمی و نظامی کشور، گفت: هرکجا از نسل جوان و ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کردیم شاهد موفقیت‌های بسیار بزرگی بودیم.

امام جمعه موقت اصفهان ولایت فقیه و تبعیت از رهبری و ولی فقیه را خط مشترک و وجه مشترک نیروهای مسلح برشمرد و اظهار کرد: نیروهای مسلح ما سربازان امام زمان(عج) هستند و از سعادت و توفیق بسیاری فیض می‌برند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه تبریز:

سناریوهای مصلحت‌طلبانه عادت آمریکا است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عقب نشینی آمریکا از شمال شرقی سوریه و تنها گذاشتن کردها تکرار سناریو مصلحت طلبانه ایالات متحده در قبال همپیمانان خود است.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به پشت پرده آشوب خیابانی عراق گفت: اهداف عمده این آشوب ها که جرقه آن با تظاهرات علیه فساد اداری و مطالبات صنفی از میدان التحریر بغداد شروع شد و بلافاصله این اعتراضات در رسانه‌های غرب و معاند مورد توجه قرار گرفت.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه کرج:

کسانی که مردم را نسبت به آینده مأیوس می‌کنند باید پاک‌سازی شوند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: تمام کسانی که با رفتار و مدیریتشان طوری عمل می‌کنند که مردم را نسبت به آینده مأیوس می‌کنند باید پاک‌سازی شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اربعین مقدمه برپائی دولت کریمه مهدوی است، اذعان داشت: جامعه مهدوی بدون مبارزه، تلاش و جهاد محقق نمی‌شود و اربعین روح مبارزه با انحراف، کجی و حماسه را در افراد زنده می‌کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه سمنان:

راهپیمایی اربعین رزمایش بزرگ اسلام و تشیع است

آیت الله شاهچراغی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای ضربه زدن به شکوه راهپیمایی بزرگ اربعین، گفت: این راهپیمایی رزمایش بزرگ اسلام و تشیع است.

وی در ادامه با اشاره به شکست‌ها و رسوایی‌های اخیر آمریکا در منطقه و روند رو به افول این نظام مبتنی بر زورگویی و چپاول و خونریزی اظهار داشت: ترامپ اکنون پس از سال‌ها تجاوز آمریکا به کشور‌های مختلف منطقه با اعتراف به هزینه هشت تریلیون دلاری حضور نظامیان این کشور در منطقه غرب آسیا و به اصطلاح خاورمیانه را یک اشتباه بزرگ می‌خواند، زیرا آن‌ها به خوبی می‌دانند که سیاست‌های استعماری آن‌ها شکست خورده است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه خراسان شمالی:

۱۸۱۹ میلیارد تومان اعتبار حاصل سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی بود

امام جمعه بجنورد گفت: حضور مقام معظم رهبری در خراسان شمالی برکات بسیاری داشته و طی این حضور بالغ بر یک هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان اعتبارات در خراسان شمالی انجام شد.

وی با بیان اینکه مردم خراسان شمالی در اوج تحریم‌‌ها و تشدید آن توسط آمریکا علیه ایران استقبال بی نظیری از رهبری داشتند، ادامه داد: دشمنان با فشار اقتصادی قصد از پا در آوردن انقلاب اسلامی را دارند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه خرم آباد:

بصیرت افزایی راه مقابله با توطئه های دشمنان است

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به توطئه های اخیر دشمنان در کشور عراق، گفت: مقابله با شیعیان و مرجعیت شعیه مهم ترین هدف دشمنان از ایجاد نا امنی در کشور عراق بود.

امام جمعه موقت خرم آباد با انتقاد از سکوت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در برابر این انتصابات غیر کارشناسی در استان، گفت: از قوه قضاییه می خواهیم با نظارت بیشتر، این مسائل را قبل از اینکه به فساد منجر شود جلوگیری کنند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

امام جمعه موقت بیرجند:

بصریت مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: بصریت مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب است و با کمک بصیرت می‌توان نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: امروز تحریم‌های دشمن بی اثر شده و خودشان هم اعتراف دارند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران هیچ اثری ندارد و به کوری چشم دشمنان و با لطف الهی اقتصاد کشور رو به بهبودی است.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین اشاره داشتند و گفتند: دشمنان با اغتشاشات عراق برنامه و اهدافی از جمله تحت الشعاع قرار دادن راهپیمایی اربعین را دنبال می کردند که البته تیرشان به سنگ خورد و ناکام ماندند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
غمره بداوی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
سلام
لطفا گزارش تصویری از پیاده روی اربعین منتشر کنید مخصوصا از حضور علما در این مسیر
0
0