۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۲۳۵۳۴
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه:

اسکان اضطراری زائران در مرز خسروی به مرز ۱۹ هزار نفر رسید

اسکان اضطراری زائران در مرز خسروی به مرز ۱۹ هزار نفر رسید
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان اینکه اسکان اضطراری زائران درمرز خسروی به مرز ۱۹ هزار نفر رسید گفت: از تمام امکانات قصرشیرین برای استقرار زائران استفاده می شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، فرزین معتمدی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به عنوان رئیس کمیته امداد و نجات نقش بسزایی در استقبال از زائران اربعین بر عهده دارد اظهار داشت: اردوگاه اسکان اضطراری در نقطه صفر مرزی احداث شده و خدمات‎رسانی‌های لازم به زوار اربعین در حال انجام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بازگشایی مرز از 7 صبح تا 16 عصر ادامه دارد خاطرنشان کرد: اسکان زائران در مرز خسروی به یک اسکان اضطراری تبدیل شده است زیرا زائرانی که که هنوز از مرز رد نشده‌اند برای اقامت در شب به مکان مناسبی نیازمند هستند.

وی افزود: 7 دستگاه آمبولانس، 5 دستگاه موتورلانس، 1 دستگاه خودروی نجات کرافتر، دو دستگاه خودروی ارتباطات تیپ 1 و 2، 5 دستگاه خودروی کمک‌دار، یک تیم عملیاتی خواهران و 3 تیم عملیاتی واکنش سریع و یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در نقطه صفر مرز خسروی در حالت آماده باش مستقر است.

معتمدی با اشاره به اینکه تاکنون 19 هزار نفر در اردوگاه اسکان اضطراری مستقر شده‌اند عنوان کرد: از تمام امکانات موجود در قصرشیرین اعم از سالن‌های ورزشی، آموزشگاه‎ها و مراکز تفریحی که با پتو و موکب تجهیز می‎شوند، برای اقامت زائران اربعین استفاده می‎شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه حجم استقبال زائران از مرز خسروی بسیار زیاد است خاطرنشان کرد: یک فروند بالگرد هلال احمر در شهرستان قصرشیرین مستقر و آمبولانس‎ها در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

معتمدی عنوان کرد: اعضای جمعیت هلال احمر در محدوده مرز علاوه بر ارائه مشاوره‎های بهداشتی لازم، درمانگاه‎ها و مراکز درمانی طول مسیر در کشور عراق را نیز به زائران معرفی می‎کنند.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های درمانی با اتوبوس آمبولانس به عراق منتقل شده‌اند تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مسئولیت بهداشت و درمان زوار اربعین را در خارج از کشور برعهده دارد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات