۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۲۳۵۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مشکل ساختاری پاسخگو نبودن دستگاه‌های مسؤول حجاب و عفاف مرتفع شود

مشکل ساختاری پاسخگو نبودن دستگاه‌های مسؤول حجاب و عفاف مرتفع شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اکنون ۲۶ دستگاه و نهاد درزمینهٔ حجاب و عفاف مسؤولیت دارند؛ اما هیچ کدام از این دستگاه‌ها هم پاسخگوی وضعیت فعلی نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست بنیاد مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به وضعیت حجاب و عفاف در جامعه، اظهار کرد: ما باید در کارهای خود صادق باشیم؛ یعنی هم در رفتار و هم در عملکرد باید صداقت داشته باشیم تا مردم هم از ما الگوبرداری کنند.

وی افزود: الآن در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم که اگر مسؤولان مختلف را رصد کنیم می‌بینیم فرزند یا فرزندان شمار قابل‌توجهی از این مسؤولان در خارج از کشور تحصیل می‌کنند در حالی که خود این مسؤولان در سخنان و اظهارات خود بارها بر اتکای به خود و توان داخلی تأکید می‌کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی ادامه داد: همه ما باید در فعالیت‌ها و رفتار خود صداقت داشته باشیم؛ نه اینکه گفتار ما با رفتار ما تناقض داشته باشد؛ چراکه تناقض در رفتار نشانه عدم صداقت بوده و اگر این نقص و بلیه در عملکرد مسؤولان باشد نتیجه سوء در جامعه می‌گذارد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه ما در رفتار خود صادق نیستیم و این بر جامعه تأثیر می‌گذارد، اضافه کرد: الآن فرزندان برخی از مسؤولان کشور در خارج از کشور بوده و به نوعی رفت‌وآمد برای آن‌ها آسان است در حالی که این امر برای دیگران میسر نیست و این موضوع باعث می‌شود برخی از جوانان دست به نوعی مقابله زده و حجاب خود را رعایت نکنند.

وی در ادامه با اشاره به ارائه گزارش کار و بیلان‌های مثبت از سوی ادارات درزمینهٔ حجاب و عفاف، تصریح کرد: در حوزه حجاب و عفاف اگر کسی مطالبه گری کند کدام دستگاه به خود نمره کمتر از 15 می‌دهد؟

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حالی که همه گزارش عملکرد و بیلان کاری خوبی ارائه می‌دهند اما در عرصه جامعه این موارد را مشاهده نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه ساختاری دچار مشکل جدی هستیم؛ به‌گونه‌ای که 26 دستگاه مسؤول حجاب و عفاف هستند اما کسی پاسخگو نیست و بنیاد عفاف و حجاب نمی‌تواند از دستگاه‌های رسمی مطالبه گری کند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: در بحث عفاف و حجاب همه دستگاه‌ها اگر می‌خواهند بدانند در این مورد چگونه عمل کرده‌اند باید سطح جامعه را ببینند نه آن که تنها به ارائه گزارش کار بسنده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مشکلات عرصه حجاب و عفاف در جامعه، گفت: مقوله حجاب و عفاف در کشور از نظر ساختاری با مشکل مواجه است که باید با همت متولیان رفع شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات