۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۲۳۵۵۲

چند خبر کوتاه از استان خوزستان

چند خبر کوتاه از استان خوزستان
اعزام اتوبوس برای جابجایی زائران و مداوای سرپایی زائران حسینی به همراه آمار تردد زائران از دو مرز شلمچه و چذابه آخرین اخبار از ابعین ۹۸ است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، با همکاری بسیج طلاب و معاونت امور طلاب خوزستان در روز‌های شنبه، یک شنبه و دوشنبه (۲۰، ۲۱ و ۲۲ مهر) یک دستگاه اتوبوس جهت حمل و نقل رایگان طلاب به سوی مرز شلمچه هماهنگ شده است.

طلاب برای حرکت به مسجد اعظم حوزه علمیه اهواز مراجعه کنند ضمن اینکه و ارسال نام و نام خانوادگی، کد طلبگی، نام مدرسه علمیه، شماره تماس و تاریخ حرکت (۲۰ تا ۲۲ مهر) به آیدی کارشناس معاونت امور طلاب خوزستان (@howzekhozestan) ارسال نمایند.

تهیه ۱۵۰ اتوبوس برای جابجایی زائران به کشور

جمال حمیدی، مدیر پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۰ اتوبوس در بارانداز شلمچه برای انتقال زائران به عمق کشور مستقر شده‌ و برای استقرار اتوبوس تابلو ۱۰ استان نصب‌شده است.

مدیر پایانه مرزی شلمچه به مشکلات جابه‌جایی در عراق اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به عراق اعزام‌شدند و حدود ۳۰ تا ۴۰ کامیون لبه‌دار نیز در مرز شلمچه مستقر هستند و قرار است کار گذر موقت آن‌ها برای جابه‌جایی زوار در عراق انجام شود.

حمیدی بابیان اینکه در پایانه شلمچه در حال حاضر کمبودی وجود ندارد، عنوان داشت: ۵۰ گیت که ۲۴ گیت آن‌ها اضطراری است در مرز شلمچه فعال می باشد، ۱۱۰ چشمه سرویس بهداشتی نیز وجود دارد و تاکنون مشکلی برای تأمین آب وجود نداشته است. ​

عبور ۲۰۰ هزار زائر از مرز در یک روز

غلام‌عباس بهرامی‌نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان درباره تردد زائران اربعین حسینی (ع) از مرز شلمچه اظهار داشت: مجموع تردد ثبت‌شده از این مرز در روز جمعه ۱۵۲ هزار و ۲۴۸ نفر بود که این عدد شامل خروج ۱۰۷ هزار و ۶۸۶ و ورود ۴۱ هزار و ۶۲۳ زائر ایرانی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه روز گذشته از این مرز خروج ۳ هزار و ۶۳۶ و ورود یک‌هزار و ۳۰۳ مسافر خارجی ثبت شد، خاطرنشان کرد: در همین روز ۴۵ هزار و ۸۸۵ نفر از مرز چذابه تردد کردند، که از این میزان ۳۱ هزار و ۲۶۷ زائر ایرانی از مرز خارج و ۱۴ هزار و ۶۸ زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

تهیه ۱۰۰ قلم دارو برای خدمت رسانی به زائران در مرز شلمچه

هدی مجیری، معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه میزان دارو و ملزومات خریداری‌‍ شده برای زوار اربعین حسینی تا به امروز چیزی بالغ بر ۷ میلیارد ریال بود، گفت: دارو‌ها ابتدا در انبار غذا و دارو نگهداری شده و سپس به انبار مرکزی شلمچه منتقل و داروخانه در این نقطه مرزی راه‌اندازی شد.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان داشت: دارو‌ها با توجه به درخواست در اختیار فوریت‌های پزشکی و نیرو‌های بهداشت مستقر در شلمچه قرار گرفته و همچنین ملزوماتی همچون ماسک نیز به زوار داده شده است.

مجیری با اعلام این خبر که داروخانه شلمچه به صورت مستمر شارژ می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچگونه کمبود دارویی در این نقطه مرزی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: داروخانه شلمچه در ۲ شیفت ۱۲ ساعته مشغول خدمت است که در هر شیفت حداقل یک داروساز و ۳ یا ۴ کارشناس خدمات‌رسانی را در نهایت سرعت و دقت انجام می‌دهند.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: فعالیت ما در مرز شلمچه تا بازگشت زوار اربعین حسینی ادامه خواهد داشت و نزدیک به ۱۰۰ قلم دارو و حدود ۸۰ قلم ملزومات تا به امروز برای منطقه خریداری شده است.

عبور ۴۹۰ هزار زائر ار مرز شلمچه

کورش مودت، فرماندار خرمشهر، اظهار داشت: تاکنون ۴۹۰ هزار زائر از مرز بین‌المللی شلمچه خارج شدند که ۳۳ هزار نفر از این تعداد را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند.

فرماندار خرمشهر با بیان اینکه تعداد تردد‌ها در مرز نسبت به سال گذشته در مدت مشابه افزایش ۴ برابری داشته است، عنوان داشت: ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، از سوی دیگر به دلیل وجود زیرساخت‌های مناسب در مرز شلمچه، این مرز در ایام اربعین میزبان تعداد زیادی از زائران است.

مودت بیان داشت: با توجه به ضعیف‌تر بودن زیرساخت‌ها در سمت عراق، ممکن است در مواقعی شاهد ازدحام جمعیت در آن‌طرف مرز باشیم به همین دلیل با بستن مرز یک تنفس می‌دهیم تا امکان ارائه خدمات به زائران در آن‌طرف مرز مهیا شود.

وی با اشاره به کمبود آب‌معدنی در مرز شلمچه، خاطرنشان کرد: پیرو مذاکراتی که با پتروشیمی‌ها، شرکت ملی حفاری، بنیاد مستضعفان و دیگر نهاد‌ها داشتیم آب‌معدنی موردنیاز فراهم و در حال توزیع بین زائران است.

فرماندار خرمشهر اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ وسیله نقلیه برای جا یه جایی زائران به عراق ارسال‌شده است و ۷۰ اتوبوس نیز در روز جاری به مرز می‌رسد.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۵۰ دروازه برای کنترل زائران در مرز شلمچه مستقرشده است، گفت: به‌منظور تسهیل در تردد زائران دروازه‌های اتباع خارجی از اتباع ایرانی مجزا شده است.

ادامه خدمت رسانی هلال احمر به زائران در مرز‌های خوزستان

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، اظهار داشت: تعداد زائران مراجع کننده در مرز شلمچه  به ایستگاه سلامت تست قند خون و فشارخون ۲ هزار و ۳۰۷ نفر، درمان سرپایی ۳۰۳۸ نفر و همچنین انتقال به مرکز درمانی ۲۹ نفر بوده است.

وی درباره تعداد زائران مراجعه کننده به مرز چذابه گفت: زائران مراجع‌کننده به ایستگاه سلامت تست قند خون و فشارخون مستقر در مرز چذابه یک هزار و ۶۵۳ نفر  و همچنین  تعداد زائران درمان سرپایی ۳۰۶۳ نفر و همچنین انتقال به مرکز درمانی ۲۰ نفر بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در رابطه با خدمات ارائه شده در مرز‌های خوزستان و پایگاه‌های ثابت بین شهری گفت: تعداد مراجعین به ایستگاه سلامت تست قند خون و فشارخون  چهار هزار و ۷۶۱ نفر، تعداد درمان سرپایی ۷۰۶۱ نفر، انتقال به مرکز درمانی ۴۹ نفر  بوده است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات