۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۵۵۳
شمخانی:

شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بدون پاسخ نمی‌ماند

شرارت در آبراه‌های بین‌المللی بدون پاسخ نمی‌ماند
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن سازی رفت و آمد شناورهای تجاری انجام می‌شود بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا  به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: راهزنی دریایی و شرارت در آبراه‌های بین‌المللی که با هدف ناامن سازی رفت و آمد شناورهای تجاری انجام می‌شود بدون پاسخ نخواهد ماند.

دریابان علی شمخانی با اشاره به حمله موشکی بامداد جمعه به نفتکش ایرانی در دریای سرخ اظهار داشت: کمیته ویژه بررسی موضوع حمله به شناور سابیتی که در نزدیکی سواحل عربستان سعودی در دریای سرخ هدف دو موشک قرار گرفت تشکیل شده و گزارش آن به زودی برای اخذ تصمیم به مراجع مسئول ارائه می‌شود.

شمخانی گفت: با بررسی تصاویر ویدیویی موجود و شواهد اطلاعاتی جمع آوری شده، سرنخ‌های اصلی این ماجراجویی خطرناک بدست آمده است.

وی به اقدامات تخریبی دیگری که طی ماه‌های گذشته بر علیه نفتکش‌های ایرانی هپینس و هلم در دریای سرخ صورت پذیرفته اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: ناامن سازی آبراه‌های بین‌المللی، مخاطرات نگران کننده‌ای را برای اقتصاد جهانی بدنبال خواهد داشت و مسئولیت عواقب آن متوجه برنامه ریزان، مجریان و پشتیبانی کنندگان از اینگونه اقدامات تحریک آمیز خواهد بود.

عباس قاسم پور
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
با قدرت و درایت عمل کنید پیروزی برای ایران است ان شاالله
0
0