۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۲۳۵۸۴

شش نفر در مصر به اعدام محکوم شدند

شش نفر در مصر به اعدام محکوم شدند
یک دادگاه جنایی مصر در حکمی شش نفر را به اعدام و هشت تن دیگر را به اتهام اقدام تروریستی به حبس ابد محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه جنایی استان «جیزه» در مصر امروز (شنبه) حکم اعدام شش نفر را به اتهام اقدامات تروریستی و حمله به هتل «اهرام ثلاثه» در ژانویه ۲۰۱۶ (دی ماه ۱۳۹۴) صادر کرد.

به نوشته وبگاه خبری المصری الیوم، در این جلسه دادرسی، هشت نفر نیز به حبس ابد و ۱۲ تن دیگر به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. این افراد متهم به دست داشتن در حمله به هتل «اهرام ثلاثه» در خیابان «الهرم» جیزه هستند. 

یکی از اعدامی‌ها به نام «محمد عبدالعال العشری» از اعضای رده بالای اخوان‌المسلمین است. هر چند گروهک تروریستی داعش مسؤولیت حمله به این هتل را در فردای حادثه بر عهده گرفت اما وزارت کشور مصر دست داشتن داعش در این حادثه را تکذیب کرد و مدعی شد که اصولا هیچ حمله تروریستی صورت نگرفته و هیچ فردی نیز کشته نشده است.

داعش در بیانیه‌ای که صادر کرده مدعی شده بود که توانسته تعدادی از گردشگردان اسرائیلی را به قتل برساند، اما پلیس مصر نیز مدعی شد که اعضای اخوان‌المسلمین صرفا یک کوکتل مولوتوف به سمت هتل پرتاب کرده‌اند.

دادستانی مصر از سال ۲۰۱۳ به این سو بارها رهبران اخوان المسلمین را به اتهامات متعدد مجرم شناخته و برای آنها احکام اعدام و حبس ابد صادر کرده است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات