۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۶۲۳۶۰۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

اجتماع اربعین حسینی حرکتی به سوی تحقق تمدن بزرگ اسلامی است

اجتماع اربعین حسینی حرکتی به سوی تحقق تمدن بزرگ اسلامی است
حجت الاسلام بابائیان از اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی به عنوان حرکتی به سوی تحقق تمدن بزرگ اسلامی یاد کرد.
حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره و این اجتماع عظیم و میلیونی را بشارت ولایی شدن جهان دانست و گفت: این حرکت عظیم و خودجوش مردمی تشکیل جبهه بین المللی فرامرزی است.
 
وی از اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی به عنوان حرکتی به سوی تحقق تمدن بزرگ اسلامی یاد کرد و افزود: این حضور میلیونی مقدمه تحولی جهانی است.
 
حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که اربعین حسینی لبیک به فراخوان «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) در هزاره سوم میلادی است، خاطرنشان کرد: پیاده روی میلیونی اربعین حسینی نخستین چشمه جوشان محبت حسینی و بزرگترین گردهمایی عالم اسلام است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جاذبه مغناطیسی حسینی همه عاشقان و دلدادگان حسینی را گرد هم می‌آورد، تصریح کرد: دشمنان از این حضور میلیونی مسلمانان و غیر مسلمانان در سال‌های اخیر وحشت زده شده اند و تلاش کردند با ایجاد ناآرامی و اغتشاش در عراق، حضور مردم را در این اجتماع میلیونی کمرنگ کنند.
 
وی، تحت فشار قرار دادن بزرگترین مراسم خودجوش و مردمی دنیای اسلام یعنی اربعین حسینی و ایجاد شکاف ملت‌های محور مقاومت را هدف دشمن از تحرکات اخیر در عراق دانست و خاطرنشان کرد: دشمن تلاش کرد با فتنه در این کشور طرح مقابله با شیعه و مرجعیت شیعی را کلید بزند که خوشبختانه با هوشیاری مردم این فتنه خنثی شد.
 
حجت الاسلام بابائیان از پیاده روی اربعین حسینی به عنوان پدیده‌ای بی نظیر در جهان امروز یاد کرد و گفت: این حضور میلیونی تجلی عشق، ایمان و ترکیب شور و شعور حسینی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: ترکیب شور و شعور و عقل و عاطفه در حرکت چند میلیونی اربعین حسینی موجب جاودانه شدن نهضت عظیم حسینی و همچنین زمینه ساز شدن ظهور حضرت ولی عصر (عج) خواهد شد.
 
وی با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی بی نظیر‌ترین اجتماع شیعیان است که در سال‌های اخیر گسترش بسیاری در جهان یافته است، تصریح کرد: امروز اجتماع اربعین حسینی به عنوان بزرگترین کنگره اسلامی مورد توجه جهانیان است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
سلام بر حسین شهید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
سلام بر حسین شهید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
واسه یه آمریکایی
سفر به ایران یه دل نترس میخواد. کافیه بره تو سایت دولتی آمریکا و ببینه "به ایران سفر نکنید خطر دزدیده شدن و دستگیری و حبس" بعد هم گفته که این خطر واسه چه کسانی هست. از دانش آموز و خبرنگار بگیر تا بیزنس من!
بعضیا همونجا منصرف میشن و از دستشون میره این سفر. ولی اونایی که میان ایران، با کلی قصه جالب برمیگردن کشورشون. نه که سفر به ایران کاملا بی خطره. خصوصا خطر تصادفات جاده ای! ولی خوب مگه داریم کشوری که سفر بهش کلا بی خطر باشه؟ توی همه مسافرتهای عمرم، هیچ جای کاملا امن ندیدم. هیچ جا! بجز مسیر پیاده روی اربعین.
2
0