۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۲۳۶۲۸
انصارالله:

ملت یمن از ائتلاف سعودی نترسید از آمریکا هم نمی‌ترسد چون توکلش به خداست

ملت یمن از ائتلاف سعودی نترسید از آمریکا هم نمی‌ترسد چون توکلش به خداست
در واکنش به تصمیم ترامپ برای ارسال نیرو و تجهیزات نظامی به عربستان رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرده ملت یمن از ائتلاف سعودی نترسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که آمریکا با خالی کردن پشت کردها و رها کردن آنها در مقابل ارتش ترکیه یک بار دیگر غیر قابل اعتماد بودنش را به جهانیان و حتی صهیونیست‌ها ثابت کرد، خبر رسیده این کشور دوباره به عربستان و گاو شیرده خود وعده داده!

پنتاگون روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده در قبال دریافت پول از بن سلمان نیرو و تجهیزات بیشتری به عربستان اعزام می‌کند. پنتاگون این را هم اضافه کرده که اعزام 3 هزار نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار قرار دارد و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت نیز به این کشور ارسال خواهد شد. همچنین وزارت دفاع آمریکا از استقرار دو اسکادران جدید از جنگنده‌های این کشور در عربستان سعودی خبر داده است.

اعزام پاتریوت به عربستان در حالی است که این سامانه موشکی ضعف خود را به وضوح طی ماه‌های گذشته در مقابل حملات ویرانگر نیروهای انصارالله به مناطق مختلف عربستان ثابت کرده است. «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز اعلام کرده ریاض موافقت کرده هزینه هر کاری را که برای این کشور انجام می‌شود پرداخت کند! این یعنی فرصتی دیگر برای دوشیدن ترامپ!

واکنش انصارالله: از آمریکا هم نمی‌ترسیم

در واکنش به اعزام این نیروها رئیس‌کمیته عالی انقلاب یمن در توئیتی خطاب به ترامپ و دولتش نوشت: ملت یمن از نیروها، سلاح‌ها و فرماندهی ائتلاف توسط شما نترسیده از افزایش تعداد آنها نیز هراسی ندارد زیرا بر خدا توکل می‌کند. به گزارش فارس « محمد علی الحوثی» اضافه کرد، ملت آمریکا باید با این حقیقت روبرو شود که افزایش تعداد به معنای پیروزی نیست، آنچه ۱۴ هزار سرباز نتوانست محقق کند دو هزار یا سه هزار سرباز نمی‌تواند آن را عملی کند...

جدا شدن یک عضو ارشد ائتلاف سعودی

در خبری دیگر از یمن عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن از جدایی یکی از فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی خبر داد. شبکه المیادین لبنان شامگاه جمعه (۱۹ مهر) به نقل از بخیتی گزارش داد که این فرمانده بعد از جدایی از ائتلاف متجاوز سعودی، به شهر صنعاء، پایتخت یمن برگشته و به دولت نجات ملی ملحق شده است. عضو دفتر سیاسی انصارالله دراین بار گفته: «بازگشت این فرمانده به صنعاء که جزو نیروهای «طارق صالح» (معروف به عفّاش) بود، ضربه کمرشکنی به کشورهای متجاوز به یمن وارد خواهد کرد و ما به زودی هویت او را اعلام خواهیم کرد».صارق صالح، برادرزاده «علی عبدالله صالح»، رئیس‌جمهور سابق یمن است. او بعد از کشته شدن عمویش، به ائتلاف سعودی و اماراتی پیوست و علیه دولت نجات ملی و انصارالله یمن جنگید./1360//101/خ

ارسال نظرات