۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۲۳۶۷۵

تردد بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از شلمچه و چذابه

تردد بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از شلمچه و چذابه
از آغاز تردد زائران اربعین تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه وارد عراق شدند.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، لحظه به لحظه بر خیل زائران عازم کربلا افزوده می‌شود و در این میان مرز‌های شلمچه و چذابه میزبان بیشترین زائران هستند، با توجه به افزایش جمعیت زائران قطعا واسیل نقلیه جوابگو نبوده و حضور زائران در کربلا با تأخیر صورت خواهد گرفت؛ از این رو در راستای خدمت رسانی و امکان جابجایی سریع زائران و تأمین امنیت آن‌ها سردار لطفعلی پاکباز، فرمانده مرزبانی استان خوزستان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال به همت مسؤولان و دست اندرکاران، زیرساخت‌ها و امکانات مطلوب برای خدمت رسانی به زائران فراهم شده است، خاطرنشان کرد: از آغاز تردد زائران اربعین تاکنون بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه بدون هیچ گونه مشکل خاص در حوزه خدمات رسانی و امنیتی راهی عتبات عالیات کشور عراق شدند.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان با بیان اینکه مرز شلمچه تنها گذرگاه برای تردد زائران اتباع خارجی است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی و تلاش‌های مسؤولان و همچنین تعامل با مرزبانان کشور عراق زیرساخت لازم برای پذیرش و تردد اتوبوس‌های این زائران در دو سوی مرز فراهم شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مرزبانی امنیت بخش ترانزیتی را برقرار کرده و روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ اتوبوس از مرز‌های شلمچه و چذابه خارج می‌شود، تصریح کرد: موج برگشت‌ها از شامگاه گذشته در حال افزایش است و شرایط بسیار خوبی در مرز وجود دارد.

۹۱ هزار و ۸۶۹ نفر میزان تردد روز گذشته مرز شلمچه

همچنین غلامعباس بهرامی‌نیا، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، درباره تردد زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجموع تردد ثبت شده از این مرز در روز شنبه (۲۰ مهرماه) ۹۱ هزار و ۸۶۹  نفر بود، اظهار داشت: این عدد شامل خروج  ۴۱ هزار و ۸۶۳  و ورود ۴۵ هزار و ۸۰ زائر ایرانی است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: روز گذشته از این مرز خروج  ۳ هزار و ۶۳۸  و ورود یک هزار و ۲۹۸ مسافر خارجی ثبت شد.

وی بیان اینکه در همین روز ۵۴ هزار و ۷۰۹  نفر از مرز چذابه تردد کردند، افزود: از این میزان ۳۱ هزار و ۹۳۱  زائر ایرانی از مرز خارج و ۲۲ هزار و  ۱۸۲ زائر نیز از این مرز وارد کشور شدند.

بهرامی نیا خاطرنشان کرد: خروج  ۳۹۷  و ورود ۲۰۳  مسافر خارجی در روز شنبه به ثبت رسید.

اعزام ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به عراق

همچنین سرهنگ منصور رضا عزیزی، فرمانده هنگ مرزی خرمشهر در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه نزدیک به ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و خودروی سنگین از روز گذشته برای جابه جایی زائران از مرز شلمچه تا نجف راهی کشور عراق شده است، گفت: به دلیل نبود وسایل نقلیه کافی در شلمچه عراق، تردد و پذیرش زائرین کند شده بود که با اعزام این اتوبوس‌ها روند جابه جایی زوار عزیز شتاب گرفته و شاهد تردد روان در مرز شلمچه هستیم./۹۴۵۶/د102/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات