۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۲۳۶۸۲
سرهنگ امیری خبر داد؛

استقرار ۲ درمانگاه سیار در کربلا و نجف

استقرار ۲ درمانگاه سیار در کربلا و نجف
معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: دو درمانگاه سیار برای ارائه خدمت درمانی به زائران اربعین در نجف و کربلا برپا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سرهنگ مصطفی امیری، معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: خدمت رسانی به مردم محروم و آسیب پذیر از جمله فعالیت های مهم سپاه است.

وی افزود: سپاه پاسداران در هر زمینه ای که احساس نیاز بشود همواره حضوری پر رنگ خواهد داشت و در حادثه سیل فروردین ماه امسال نیز خدمات چشمگیری داشته است.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان داشت: در زمان سیل با استقرار یک بیمارستان سیار در پلدختر و با اعزام از بهداری نیروی زمینی سپاه، خدمات درمانی به ۴۰ هزار نفر از عموم مردم ارائه شد، ۳۰۰ عمل جراحی در این بیمارستان انجام گرفت و بیش از ۲۰۰ مورد خدمات«ام آر آی» رایگان انجام شد.

وی یادآور شد: بیش از پنج هزار سیل ‌زده در لرستان از خدمات دندانپزشکی استفاده کردند و درکنار فعالیت این بیمارستان سیار، 4۰ هزار نفر نیزاز خدمات از طریق اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در مناطق سیل‌زده تحت درمان قرار گرفتند.

امیری به ارائه خدمات سپاه لرستان به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز دو درمانگاه سیار به مدت دو هفته است که فعالیت خود را در نجف و کربلا اغاز کرده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بیش از یک هزار نفر روزانه به مواکب درمانی سپاه در کربلا و نجف  مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان خاطرنشان کرد: خدمات درمانی ما به کمک سپاه و پزشکان داوطلب تا یک روز پس از اربعین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های رایج در این ایام و پیش روی زائران اربعین کوفتگی، بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی است، گفت: تاکنون با ارائه خدمات درمانی توانستیم جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم.

امیری در ادامه اظهار داشت: در شارع کوفه نیز یک موکب درمانی برای عموم مردم راه‌اندازی شده است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات