۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۲۳۷۰۳

واکنش سازمان ملل به کشتار نمازگزاران در بورکینافاسو

واکنش سازمان ملل به کشتار نمازگزاران در بورکینافاسو
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در بیانیه‌ای حمله مسلحانه به مسجدی در شمال «بورکینافاسو» و کشتار ۱۶ نمازگزار را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از خبرگزاری «شینهوا»، «استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنتونیو گوترش»، دبیرکل این سازمان، حمله روز جمعه افراد مسلح به مسجدی در شمال بورکینافاسو را، که به کشته‌ شدن ۱۶ نمازگزار منجر شد، به شدت محکوم کرده است.
 
وی تأکید کرد: گوترش ابراز تأسف شدید خود را به خانواده‌های قربانیان این حادثه و دولت و ملت بورکینافاسو اعلام می‌دارد و بهبودی هرچه سریع‌تر را برای مجروحان این حادثه آرزو می‌کند.
 
بر اساس اعلام دوجاریک، دبیرکل سازمان ملل، بر همکاری این سازمان با بورکینافاسو برای تحکیم همبستگی اجتماعی و تضمین بقای این کشور در مسیر رشد و توسعه تأکید کرده است.
 
بعدازظهر جمعه، ۱۹ مهرماه، حمله مسلحانه‌ای به یک مسجد در روستای «سالموسی» واقع در استان «اودالان» در شمال بورکینافاسو به وقوع پیوست اما تا روز شنبه خبری از آن منتشر نشده بود.
 
بر اساس گزارش‌های محلی، این حمله خونین در حین برگزاری نماز جمعه صورت گرفت و نمازگزاران داخل مسجد مورد حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند. همچنین، حملات تروریستی در این کشور رو به افزایش است. هفته گذشته نیز در پی حمله به کارکنان معدن در شهر مذکور ۲۰ تن جان باختند و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.
 
از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر امسال در نتیجه حملات تروریستی در بورکینافاسو ۶۰ نفر کشته شدند. در این مدت تعداد نیازمندان در این کشور ۲۶ درصد افزایش یافته است. همچنین ۴۸۶ هزار و ۳۶۰ نفر نیز به دلیل حملات تروریستی آواره شده‌اند./847/ب
 
منبع: ایکنا
ارسال نظرات