۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۶۲۳۷۰۵

خدمت‌رسانی بهداری ارتش به ۲ هزار زائر اربعین حسینی در مرز چذابه

خدمت‌رسانی بهداری ارتش به ۲ هزار زائر اربعین حسینی در مرز چذابه
مسئول بیمارستان صحرایی شهید مجتبی ذوالفقارنسب بهداری نیروی زمینی ارتش مستقر در چذابه گفت: ۲ هزار و ۶۰ زائر اربعین حسینی در این بیمارستان خدمات پزشکی و درمانی رایگان دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، هادی اندیشه روز یکشنبه در مرز چذابه گفت: خدمات پزشکی و درمانی در این بیمارستان به صورت شبانه روزی و تا زمان بازگشت کامل زائران به میهن اسلامی ادامه می یابد و این بیمارستان  در بخش های زنان، مردان، آی. سی. یو  اتاق عمل سرپایی، سی .آی. آر، جراحی عمومی، آزمایشگاه، رادیولوژی و داروخانه با پزشکان متخصص، عمومی، بیهوشی، جراحی، طب اورژانس، دندانپزشک، زنان، اطفال، قلب و زنان فعال است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان از ۱۳مهرماه جاری برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران اربعین حسینی در منطقه مستقر و مشغول ارائه خدمات شده، افزود: در این مجموعه درمانی یک دوش حمام ویژه نیز راه اندازی شده است.

جمعیت هلال احمر ، اورژانس، دانشگاه جندی شاپور، بهداری نیروی انتظامی و سپاه در مرز چذابه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران اربعین حسینی ارائه می کنند.

یک فروند بالگرد نیز برای انتقال بیماران بدحال به اهواز در منطقه چذابه در وضعیت عملیاتی قرار دارد.

حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو یا سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.

مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر دو گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.

پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.

محمود لطیف
ارسال نظرات