۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۲۳۷۲۳

همکاری ایران و چین در زمینه گفت‌وگوی دینی

همکاری ایران و چین در زمینه گفت‌وگوی دینی
دو کشور ایران و چین به منظور ایجاد صلح و ثبات میان ملت‌ها به دور از تعصب‌گرایی و افراط‌گرایی مذهبی در زمینه گفت‌وگوهای دینی همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، عباسعلی وفایی، رایزن فرهنگی ایران در پکن با حضور در انجمن تائوئیسم در پکن با هوانگ شین یانگ، معاون این انجمن دیدار و در باره همکاری‌های فرهنگی و دینی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

هوانگ شین یانگ در سخنانی، به همکاری‌های این انجمن با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و از نخستین سفر خود به کشورمان در سال ۲۱۰۷ میلادی و دیدار با اندیشمندان فرهنگی و دینی به نیکی یاد کرد.

معاون انجمن تائوئیسم در پکن افزود: ایران کشوری متمدن، تاریخی و بسیار مشهور در جهان است، بنابراین گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی با این کشور اسلامی برای ما مهم خواهد بود.

وی همچنین، از برگزاری همایش بین‌المللی انجمن تائوئیسم در سال ۲۰۲۰ میلادی در شهر «گوانسو» چین خبر داد و خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در پکن برای حضور سه تن از دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در زمینه تائوئیسم در این همایش، شد.

وفایی با بیان سوابق گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی بین اسلام و سایر ادیان الهی گفت: گفت‌وگو موجب تفاهم و تقریب می‌شود، چراکه اغلب نزاع‌ها و درگیری‌ها نتیجه عدم گفت‌وگو است.

رایزن فرهنگی کشورمان در پکن اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به موضوع گفت‌وگوی بین فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و ادیان بسیار اهمیت می‌دهد به همین جهت مجامع رسمی در ایران این موضوعات را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: تقریب مذاهب و مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این رسالت مهم را دنبال می‌کنند.

تائوئیسم، دائوئیسم و یا فلسفه تائو، روش فکری منسوب به لائوتسه فیلسوف چینی است که بر اداره مملکت بدون وجود دولت و بدون اعمال فرم‌ها و اشکال خاص حکومت مبتنی است، این روش در قرن ششم قبل از میلاد با مجموعه‌ای از معتقدات و مناسک و اعمال مذهبی در چین پیدا شد و بعدها مسائل فلسفی و عرفانی را نیز دربرگرفت./847/ب

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات