۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۶۲۳۷۲۷
بیروت:

موضع لبنان درباره اقدام ترکیه همان بیانیه اتحادیه عرب است

موضع لبنان درباره اقدام ترکیه همان بیانیه اتحادیه عرب است
نخست‌وزیر لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، موضع دولت این کشور نسبت به تحولات نظامی اخیر در مرز سوریه-ترکیه همان چیزی است که در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب آمده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان در نشست روز گذشته اتحادیه عرب اعلام کرد: ما امروز نه علیه ترکیه بلکه به خاطر سوریه در اینجا گردهم آمده‌ایم و حال آنکه سوریه غایب است.

وی خواستار بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب پس از غیبت هشت ساله شد و افزود: آیا هنوز وقت آن نرسیده که سوریه به آغوش اتحادیه عرب بازگردد؟ آیا وقت آن نرسیده که به حمام خون، تروریسم، موج آوارگی و بی‌خانمان شدن (سوری‌ها) پایان داده شود؟

وزیر خارجه لبنان همچنین بر مخالفت با هر گونه تجاوز به سوریه تأکید کرد و گفت که مصلحت کشورهای عربی در اجماع این کشورها برای حمایت از خاکشان است.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، دفتر «سعد الحریری» در واکنش به عکس‌العمل‌هایی به موضع لبنان در نشست دیروز اعلام کرد: لبنان به الزامات اجماع عربی درباره بحران سوریه متعهد است و آخرین آنها بیانیه صادر شده در نشست اخیر در قاهره است.

در ادامه این بیانیه آمده: بیانیه وزارتی دولت لبنان به مسأله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نزدیک نشده و مرتبا بر سیاست بیطرفی و عدم مداخله در امور عربی تأکید کرده است. موضع دولت نسبت به تحولات نظامی اخیر در مرز سوریه-ترکیه همان چیزی است که در بیانیه وزرای خارجه اتحادیه عرب آمده نه هیچ موضع دیگری.

باسیل وابسته به «التیار الوطنی الحر» (جریان آزاد ملی) و سعد الحریری وابسته به جریان المستقبل مواضع یکسانی درباره سوریه ندارند؛ التیار موافق با گفت‌وگو با دولت سوریه برای بازگشت سریعتر آوارگان سوری است اما المستقبل به شدت با آن مخالف است./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات