۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۲۳۷۸۳

بیانیه حزب الله درباره مواضع جبران باسیل پیرامون سوریه

بیانیه حزب الله درباره مواضع جبران باسیل پیرامون سوریه
معاون دبیرکل حزب الله لبنان از مواضع جبران باسیل، وزیر امورخارجه این کشور در نشست اتحادیه عرب درباره سوریه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان از مواضع جبران باسیل، وزیر امورخارجه این کشور در نشست اتحادیه عرب درباره سوریه قدردانی کرد.

بر این اساس، شیخ نعیم قاسم در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از سخنان جبران باسیل در اتحادیه عرب، اظهارات وی را سنجیده و به موقع دانست. در این بیانیه، موضع وزیر امورخارجه لبنان در نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه، شجاعانه عنوان شده است.

در این بیانیه آمده است: زمان بازگشت سوریه با عزت و سربلندی به اتحادیه عرب فرارسیده، زیرا رهبری، ارتش و ملت سوریه در برابر خطرناک‌ترین توطئه‌ای که با هدف نابودی این کشور مقاوم و سیطره هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی بر منطقه طراحی شده بود، ایستادگی کردند.

شیخ نعیم قاسم خطاب به جبران باسیل گفت: جناب وزیر! صحبت‌های شما به موقع بود، شاید کسانی را که به وعده‌ها و حمایت‌های دروغین دل خوش کرده اند هوشیار و بیدار کند؛ حاکمان عرب باید بدانند گفتگو و همکاری با یکدیگر برای حل و فصل مسائل برای همه سودمند است و دیگر طرح‌هایی که آمریکا و اسرائیل توسط اشغالگران و متجاوزان و تروریست‌ها پیاده می‌کنند، کافی است.

وزیر امور خارجه لبنان روز گذشته در نشست ویژه وزیران خارجه اتحادیه عرب در قاهره گفت: آیا زمان بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب فرا نرسیده است؟ برای نجات ملت سوریه در این اجلاس گردهم آمده ایم و باید با این کشور هم صدا شویم.

در عین حال، "سعد الحریری" نخست وزیر لبنان در موضعی تامل برانگیز، با سخنان دیروز جبران باسیل، وزیر امورخارجه این کشور مخالفت کرد.

زمان کوتاهی پس از افزایش ناآرامی‌ها در سوریه در سال ۲۰۱۱، اتحادیه عرب در موضعی تعجب آمیز کرسی دولت سوریه را از این کشور پس گرفت و به نوعی دمشق را از اتحادیه عرب اخراج کرد.

ارسال نظرات