۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۲۳۸۰۳
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

اربعین حسینی حلقه وصل دنیای اسلام شده است

اربعین حسینی حلقه وصل دنیای اسلام شده است
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان پیام اربعین و حضور مسلمانان جهان را نمایشی از وحدت و هم افزایی خواند و گفت: اربعین حلقه وصل دنیای اسلام شده است.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت ترویج و تبیین پیام اربعین حسینی تأکید کرد و بیان داشت: مهم ترین پیام اربعین حسینی وحدت و هم افزایی امت اسلام به ویژه پیروان اهل بیت(ع) است.

وی به نقش حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در پیام رسانی حادثه کربلا پرداخت و افزود: این مهم سبب شد تا این حادثه عظیم در کربلا نماند و فرصتی برای بیداری اسلامی شد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به حضور میلیونی عاشقان و دلدادگان حسینی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی عنوان داشت: این حضور پیر و جوان، معلول و غیر معلول نمی شناسد و انگیزه این حضور فرصتی برای اندیشیدن حقیقت عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ افراد زیادی در راه کربلا جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: نگذاشتند که این حلقه گم شود، در راه زیارت اربعین همواره قدم برداشتند امروز اربعین حسینی به همایش جهانی و بین المللی تبدیل شده است.

حجت الاسلام غلامی یادآور شد: اربعین فقط مختص شیعیان نیست بلکه با هر ایده و تفکری حتی از مجموعه وهابیون در اربعین شرکت می کنند و این حضور فرصتی ارزشمند برای ترویج معارف حسینی در سایه پیاده روی اربعین است.

وی با اشاره به شرکت آحاد مختلف مردم در مراسم پیاده روی اربعین بیان کرد: این حضور نشان از معرفت و بصیرت است، در راه پیاده روی اربعین جسم ملاک نیست، جسم خسته می شود ولی جان معرفت پیدا می کند به بالاترین درجه می رسد، در اینجا جسم نردبانی برای رشد روح شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: امام حسین(ع) از جان خود گذشت تا اسلام زنده بماند و امروز اربعین حسینی موجب رشد و تعالی اسلام، رشد معرفت و حلقه وصل دنیای اسلام شده است./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات