۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۶۲۳۸۰۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه باید هماهنگ و هم‌افزا باشد

فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه باید هماهنگ و هم‌افزا باشد
عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: الآن کارهای پژوهشی در حوزه انجام می‌شود؛ اما برخی مواقع این اقدامات هماهنگ و هم‌افزا نیست که باید مدیریت و اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به موفقیت‌های حوزه علمیه در سال‌های اخیر، اظهار کرد: روحانیت باید به‌واسطه دستاوردهای فراوان خود شاکر باشد.

وی با اشاره به موفقیت‌های علمی و آموزشی و پژوهشی، نظریه‌پردازی، گفتمان سازی در حوزه‌های مختلف و سایر دستاوردهای حوزویان در نظام اسلامی، افزود: ما امروز 70 هزار خواهر در حال تحصیل علوم حوزوی داریم در حالی که قبل از انقلاب کمتر از انگشتان یک دست مدرسه علمیه خواهران داشتیم و تعداد طلاب خواهر هم روی هم رفته به 500 طلبه نمی‌رسید.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه نباید این دستاوردها را نادیده بگیریم، گفت: دستاوردهای روحانیت فوق‌العاده بوده و باید روزبه‌روز افزایش یافته و گسترده‌تر شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما در روحانیت این است که سازمانی جامع که همه بخش‌ها را پوشش داده و چتر جامع بر روی همه روحانیت باشد، فعالیت کند تا در راستای ایفای رسالت طلبگی نظم و اولویت‌بندی و هم‌افزایی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام نوری افزود: الآن کارهای پژوهشی در حوزه علمیه انجام می‌شود؛ اما برخی مواقع این اقدامات هماهنگ و هم‌افزا نیست که باید مدیریت و اصلاح شود.

وی تصریح کرد: با وجود این باید گفت الآن ظرفیت‌سازی فوق‌العاده‌ای صورت گرفته؛ اما برای بهره‌برداری بهینه باید مدل‌های جامع مدیریتی اعمال شود تا این محصول به‌روز و به‌صورت مطلوب به نیازمندان و خواستاران برسد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه این موضوعی است که باید به آن توجه کنیم، افزود: سبک و رفتار مدیریتی و هماهنگی و ارتباطی ما در این راستا باید بسیار ظریف و منطبق با تأکیدات اسلامی باشد.

وی با اشاره به اهمیت سبک منطقی اصلاح در اسلام و تفکر منطقی و درست و عمل منطقی و درست، خاطرنشان کرد: سبک حل کردن مسائل و مشکلات با شعار و هو کردن و جنجال‌آفرینی فایده ندارد و این راه حلال مشکلات نیست؛ بلکه آنچه جامعه را تغییر می‌دهد تفکر صحیح و عمل صالح است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات