۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۲۳۸۱۳
معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی:

حماسه بزرگ اربعین حسینی عزت و عظمت شیعیان است

حماسه بزرگ اربعین حسینی عزت و عظمت شیعیان است
پیاده‌روی حماسه بزرگ اربعین حسینی(ع) در واقع عزت و عظمت پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را با محوریت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمد ذوالفقاری، معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی، در مراسم عزای سیدالشهدا(ع)، که با حضور مدیر و کارکنان پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره خیرخواهی خداوند برای بندگانش اظهار کرد: حضرت(ع) می‌فرمایند: «مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ الْخَیْرَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ حُبَّ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ حُبَّ زِیَارَتِهِ وَ مَنْ أَرَادَ اللَّهُ بِهِ السُّوءَ قَذَفَ فِی قَلْبِهِ بُغْضَ الْحُسَیْنِ علیه السلام وَ بُغْضَ زِیَارَتِهِ»، هر کسی که خداوند خیرش را بخواهد، حب امام حسین(ع) و حب زیارتشان را در قلب او می‌اندازد و هر که را خداوند بدی‌اش را بخواهد، بغض به امام حسین(ع) و بغض زیارت آن حضرت را در قلب او می‌اندازد. (وسائل‌الشیعه، ج ۱۴، ص ۴۹۶)

معاون پژوهش پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی ادامه داد: حق‌تعالی با انداختن محبت سیدالشهدا(ع) در دل بندگانش می‌خواهد طعم بندگی را به آنان بچشاند و چه کسی بهتر از امام حسین(ع) و شور حسینی(ع)، که این روز‌ها از اقصی نقاط ایران و جهان شاهد آن هستیم.

وی افزود: حب و شوق زیارت امام حسین(ع) در اربعین حسینی(ع)، همانند مغناطیسی عمل می‌کند و همه طیف‌های بشری را به سوی خود می‌کشد تا عزت و عظمت پیروان مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را به رخ همگان بکشند.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری با بیان این که آثار و برکات اربعین حسینی(ع) در جهان بی‌بدیل است، اظهارکرد: بزرگ‌داشت روز اربعین مورد تأکید ائمه معصوم(علیهم‌السلام) است و از کشور‌های مختلف دنیا در این پیاده‌روی باشکوه شرکت می‌کنند.

وی افزود: زیارت اربعین یکی از ویژگی‌های مؤمن است و پیاده‌روی اربعین آثار معنوی، اخلاقی و تربیتی فراوانی دارد و به نوعی می‌توان پیاده‌روی اربعین را قدرت‌نمایی جهان اسلام ضد استکبار جهانی توصیف کرد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات