۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۲۳۸۲۱
شرفی در گفت‌وگو با رسا:

همایش اربعین تمرینی برای ظهور است

همایش اربعین تمرینی برای ظهور است
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: راهپیمایان اربعین حسینی علاوه بر کسب معنویت از این همایش، برای ظهور حضرت حجت(عج) نیز تمرین می‌کنند.
غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار داشت: موضوع اربعین یک موضوع دینی است و حکایت از چله نشینی عزادارانی دارد که از کربلا جا ماندند و اولین زیارت را در چهلم بر مزار شهدای کربلا انجام دادند.

وی تاکید کرد: اربعین به اندازه‌ای بزرگ است که امروز و پس از گذشت سالیان زیادی از واقعه عاشورا، کسانی که تشنه معنویت و حقیقت هستند، پای پیاده به سوی کربلا راهی می‌شوند.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم با عظیم خواندن همایش بزرگپ اربعین حسینی، بیان داشت: راهپیمایان اربعین حسینی در بزرگترین همایش مردمی جهان شرکت می‌کنند تا ضمن کسب آرامش از این فضا، پیام صلح و مودت را به جهانیان برسانند.

وی تاکید کرد: شرکت در همایش اربعین علاوه بر اثر معنوی، یک تمرین برای ظهور حضرت حجت (عج) است.

نماینده مردم آبادان با یادآوری مشکلات موجود در برگزاری همایش اربعین در سال‌های گذشته، بیان داشت: مردم عراق در زمان رژیم بعث با سختی‌های بسیار فراوان و با پیاده‌روی‌های شبانه خود را به کربلا می‌رساندند.

وی گفت: امروز طیف زائران اربعین گسترده شده است و حتی در بایکوت رسانه‌ای نیز پیام امام حسین (ع) به گوش جهانیان خواهد رسید. اما با وجود همین استقبال، دولت و مسؤولان باید تلاش کنند تا در کنار مردم کار‌ها را به صورت کاملا نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده به پیش ببرند.

شرفی با تاکید بر فراهم کردن امکانات برای زائران، بیان داشت: موضوع بهداشت، درمان و تغذیه زائران حسینی بسیار اهمیت دارد. در کنار این مسائل باید از نظر فرهنگی و آشنا کردن زائران حسینی با پیام عاشورا تلاش جدی صورت بگیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اربعین حسینی یک ظرفیت بسیار عظیم است که هنوز از آن بهره کافی را نبرده‌ایم. بدون شک با شناسایی ظرفیت همایش عظیم اربعین، جهانیان مات و مبهوت عظمت نهضت عاشورا خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که در خصوص بهتر کردن زیرساخت‌های زیارتی در کشور عراق چه کار‌هایی باید صورت بگیرد، بیان داشت: باید توجه داشت که کشور عراق یک منطقه جنگ زده است و نمی‌توان انتظار داشت که آن کشور همه زیرساخت‌های لازم را برای یک همایش میلیونی همچون اربعین فراهم کند. باید کشور‌های همسایه و عاشقان حسینی تلاش کنند تا این کشور مهیای زائران حسینی شود.

شرفی در پایان گفت: با وجود تمامی کمبودها، امروز مدیریت همایش میلیونی اربعین بسیار خوب صورت می‌گیرد و در مقایسه با مراسم حج که سعودی‌ها ادعای مدیریت آن را دارد، در سطح قابل قبولی قرار دارد./۸۵۶/ت302/ب1
ارسال نظرات