۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۲۳۸۲۹
حجت الاسلام شفیعی مطرح کرد؛

استفاده از فرصت جوانی برای خودسازی و تهذیب نفس

استفاده از فرصت جوانی برای خودسازی و تهذیب نفس
رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان بر ضرورت استفاده از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و خودسازی تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشکده علوم پزشکی شوشتر، با تاکید بر فضیلت و اهمیت علم، اظهار داشت: علم با زحمت، تلاش و همت به دست می‌آید و در این باره باید فرصت جوانی را قدر شمرد.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: در فرصت جوانی تا باید خود را مهیا و مجهز کرد برای اینکه بتوان در جامعه نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کرد.

این مقام مسؤول با اشاره به این‌که جامعه از دانشجو مطالبه می‌کند که موانع و مشکلات را کنار بزند، خاطرنشان کرد: دانشجو خود را برای ایفای نقش سازنده در جامعه حتما باید آماده و از نظر علم و دانش بروز شود.

حجت الاسلام شفیعی خطاب به دانشجویان جدیدالورود دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد: شوشتر سرزمین و جغرافیایی است که مردان بزرگی را تربیت کرده و به جهان علم و دانش تحویل داده که از جمله آن شخصیت برجسته و مبرز فقه، اصول، رجال، حدیث، تاریخ و تفسیر شیخ شوشتری است.

وی اظهار داشت: نه تنها عالمان و پژوهشگران حوزه بلکه شماری از اساتید و محققان دانشگاهی مثل مرحوم سید جعفر شهیدی، علی شریعتی، استاد ابوالقاسم کرجی، مهدی محقق و شماری از برجستگان دانشگاه‌های کشور نیز عظمت و مقام علمی شیخ شوشتری را ستوده‌اند و او را مورد تکریم و ستایش قرار داده‌اند.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اهمیت آراستگی اخلاقی، تهذیب نفس، تلاش برای خودسازی و استفاده از فرصت جوانی، ادامه داد: امام راحل در توصیه‌های خود به فرزندشان تاکید کردند تا جوان هستی و دستت می‌رسد کاری را انجام بده، گام بردار و تلاش کن چراکه وقتی انسان از سن جوانی عبور کرد تهذیب و خودسازی بسیار مشکل و پر زحمت می‌شود./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات