۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۶۲۳۸۴۰
حجت الاسلام سلیمانی:

پیاده روی اربعین نمادی از وحدت امت اسلامی در سایه آرمان‌های عاشورایی است

پیاده روی اربعین نمادی از وحدت امت اسلامی در سایه آرمان‌های عاشورایی است
حجت الاسلام سلیمانی حضور گسترده عاشقان حسینی در مسیر پیاده روی اربعین را نمادی از وحدت و همبستگی مسلمانان در سایه آرمان‌های عاشورایی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، به حضور گسترده عاشقان حسینی از روز‌های گذشته در مسیر پیاده روی کربلا اشاره کرد و آن را نمادی از وحدت و همبستگی مسلمانان در سایه آرمان‌های عاشورایی دانست.
 
وی با بیان این که این سال‌ها کربلا تنها کنگره شیعیان نیست بلکه در سطحی عمیق‌تر و فراگیر‌تر برای انسان‌های آزاده از هر کیش و مذهبی است، افزود: حضور عاشقانی از سایر ملیت‌های جهان نشان دهنده جهانی شدن این حرکت عظیم مردمی است.
 
حجت الاسلام سلیمانی به تلاش دشمنان برای ایجاد آشوب در عراق با هدف تضعیف مراسم معنوی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: تظاهرات در عراق ابتدا صنفی و اقتصادی بود، اما با شتاب زیاد رنگ و بوی سیاسی علیه حاکمیت، مرجعیت تشیع و حتی اربعین گرفت که این نشان دهنده طراحی پشت صحنه این جریان است.
 
وی با بیان این که این اعتراض‌ها به سرعت با استقبال شبکه امپراتوری رسانه ای غرب قرار گرفت، افزود: رهبری اصلی اعتراضات در فضای مجازی از خارج از عراق انجام می‌شد و این موج گسترده به دلیل عدم همراهی احزاب اصلی و ورود مرجعیت شیعی از جامعه فروکش کرد.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با اشاره به این که دشمنان تلاش کردند با بهانه‌های واهی و دروغین روابط دو ملت ایران و عراق را خدشه دار کنند، بیان داشت: اما این توطئه خطرناک با هوشیاری مردم و مرجعیت دینی عراق شکست خورد.
 
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که پیاده روی اربعین حسینی تجلی ارزش‌های انسانی، اخلاقی و عاشورایی است، افزود: باید تلاش کنیم این ارزش‌های ناب بیش از پیش در جامعه اسلامی رشد و گسترش پیدا کند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیاده روی اربعین حسینی هر ساله حاوی پیامی آشکار برای دشمنان و بدخواهان اسلام و اهل بیت (ع) است، خاطرنشان کرد: این حرکت خودجوش و عظیم مردمی به دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) هشدار می‌دهد که دست از توطئه و فتنه علیه امت اسلامی بر دارند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که حضور عاشقان حسینی در راهپیمایی پیاده روی امسال با عظمت تر از سال های گذشته برگزار شد، بیان داشت: این حضور نشان دهنده گسترش روز افزون گفتمان حسینی در جهان است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات