۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۶۲۳۸۷۴
آیت الله بطحایی خواستار شد؛

لزوم گفتمان سازی برای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه

لزوم گفتمان سازی برای بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه
نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار گفتمان سازی برای بیانیه گام دوم انقلاب در فضای حوزه و روحانیت تاکید کرد.

آیت الله سید هاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تقدیر از ابتکار این خبرگزاری در برگزاری نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم، خواستار تداوم این قبیل نشست ها از سوی این رسانه حوزوی شد.

وی از بیانیه گام دوم انقلاب به مثابه نقشه راه حرکت حوزه های علمیه و دیگر دستگاه ها در عرصه های مختلف در دهه های پیش رو یاد و بر لزوم تبیین و گفتمان سازی این بیانیه در فضای حوزه تاکید کرد.

آیت الله بطحایی گفت: خبرگزاری رسا انصافا به سهم خود در رساندن دیدگاه های حوزویان به مردم و جامعه کوشا و پرتلاش بوده است.

وی ادامه داد: برگزاری نشست هم اندیشی اساتید حوزه علمیه قم درباره بیانیه گام دوم انقلاب نیز اقدامی مؤثر و مفید بود، خوشبختانه اساتید حاضر در نشست نیز مطالب مهمی را بیان کردند؛ امیدواریم این گونه نشست ها تداوم داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه گفت وگو با رسا نظام مقدس اسلامی را یادگار انبیا و اولیای الهی دانست و تصریح کرد: امروز نظام اسلامی تحت اشراف و عنایت حضرت ولیعصر(ع) است و این مساله باید برای کل حوزویان تفهیم شود.

وی اضافه کرد: ما در زیر پرچم اهل بیت و حاکمیت ولایت فقیه، نظریات کتاب و سنت را پژوهش می کنیم، یاد می گیریم و در مرحله بعد به پیروان مکتب می رسانیم، این مسؤولیت باید برای همگان ملموس شود.

آیت الله بطحایی بیان داشت: انقلاب اسلامی یک پدیده بدیعی بود که در تاریخ بشریت آرزوی انبیای الهی از آدم تا خاتم و اوصیای الهی بوده است؛ باید قدر این نعمت را بدانیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام اسلامی علی رغم موانع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی و دشمنی همه جانبه، به راه با عزت خود ادامه داده و امروز در اوج عزت و اقتدار قرار دارد.

وی ولایت فقیه را رکن رکین و ادامه مسیر نبوت و امامت توصیف و بر لزوم حراست از این اصل تاکید و تصریح کرد: امروز دغدغه ما باید این باشد که این نظام که خون بهای هزاران شهید است را به دست آیندگان بسپاریم./924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
مهمترین راهبرد در این بیانیه الگوسازی اسلامی ایرانی پیشرفت است.
1
0
زکایی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
غربت ولایت نتیجه سکوت نخبگان است.
1
0