۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۶۲۳۸۹۱
دانلود همه تصاویر
عراق؛

پیاده روی زائران اربعین حسینی در طریق العلماء

پیاده روی زوار حضرت اباعبد الله الحسین (علیه السلام) از نقاط مختلف عراق همچون شریان های خون به قلب ادامه دارد. یکی از راه های قدیمی که به کربلا ختم می شود مسیری است از که از میان نخلستان ها و از کنار روز فرات میگذرد، این مسیر که از مسجد مقدس سهله آغاز میگردد به طریق العلماء معروف است.علماء بزرگی در زمان های قدیم بعضی هر هفته برای زیارت، در شب جمعه و بعضی برای زیارت حضرت سید الشهداء (ع) در ایام اربعین از این مسیر عبور میکرده اند.این مسیر شهداء زیادی را نیز به خود دیده است که برای زیارت اربعین از این مسیر حرکت می نمودند که بدست رژیم صدام به شهادت رسیده اند.
محسن قائمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
بسیار عالی بود خیلی ممنون
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
آقای قائمی زیارت قبول
التماس دعا
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
خوش به سعادتتون
زیارت اربعین توفیق بزرگی است که ان شاالله با معرفت حسینی نیز همراه شود
5
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
مسیر پیاده روی راهپیمایان اربعین از نجف اشرف و دیگر شهرهای عراق به سمت کربلای معلی مملو از کسانی است که از شهرهای مختلف جهان خود را به این وادی عشق رسانده اند.
5
0
ناشناس
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
وقتی گفته می‌شود ”مکتب حیاتبخش” شعای آن تمام افراد بشر در ادوار مختلف را دربر می‌گیرد، چرا که خواسته بشر حیات طیبه و سرشار از معرفت می‌باشد.
ناشناس
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
موافقم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
درهرجای دنیا یک جمع ۲۰میلیونی، حتی ۲۰کیلومتر راه بیفتد، تمام رسانه ها ۲۴ساعته آن را پوشش می دهند؛ چرا این جریان را هیچ کجای دنیا نشان نمی دهند وتمام رسانه ها آن را بایکوت می کنند؟
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
ای جانم من توفیق حضور نداشتم با دیدن تصاویر دلم پر می کشه
اجر تون با آقا امام حسین
4
0
حدادپور جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
چند نکته برای زوار اربعین تقدیم نگاهتان خواهم کرد:
1. به هیچ وجه از سختی های سفر و نواقص احتمالی، علی الخصوص مسائلی که ممکن است ملت شریف عراق و سایر شیعیان را در نگاه دیگران تخریب کند، سخنی نقل نکنیم و مانند حضرت زینب سلام الله علیها همه چیز را زیبا و صاحب زیبایی ها را در دشواری ها یادآور شویم.
2. ارتباط مختصر اما مداوم با وجود نازنین اباعبدالله الحسین علیه السلام به طور شبانه روزی، ولو با یک سلام و دست ارادتی که به قلب و جانمان میگذاریم حفظ کنیم.
3. به تدریج از صفات بلند فردی و اجتماعی ایشان و سایر شهدای کربلا در اعمال و رفتار و گفتارمان تمرین کنیم تا بدان صفات عادت کنیم.
4. هر جا خیمه و علمی به نام هیئت و روضه اهل بیت علیهم السلام بود، با افتخار، حتی اندک و در حد میسور، شرکت کنیم. علی الخصوص مجالسی که عالم محور است و پس از روضه، جان وجودمان معطر و راه زندگانی ولایی ما روشن تر نماید.
5. هدیه اعمال مستحبی به وجود مبارک ائمه اطهار علی الخصوص اباعبدالله الحسین علیه السلام، محبت و مودت و ارادت و تبعیت از ایشان را در دل و اراده انسان تقویت می نماید.
6. همانگونه که در مسیر اربعین، به زندگی ساده و کمترین امکانات راضی بودیم، پس از اربعین نیز از اشرافیت و چشم و هم چشمی پرهیز کرده تا آرامش حقیقی به نفس و قلبمان بنشیند.
7. همانگونه که در مسیر اربعین، همه با هم ارتباط ایمانی داشته و چشم و زبان خویش را به طور ویژه حفظ میکردیم، چشم و زبانمان را پس از اربعین اگر حفظ کنیم، لذت اشک بر امام حسین و حلاوت ذکر اسم مبارکشان در کاممان کم رنگ نخواهد شد.
8. همانطور که در اربعین کسی بی تفاوت از کنار رنج و خستگی یکدیگر عبور نمیکرد، در زندگی پس از اربعین، بی تفاوت از کنار عزیزان و سایر مسلمانان عبور نکنیم و جمله «این مشکل من نیست!» را به دست فراموشی بسپاریم.
9. همچنان که در مسیر اربعین، هر کسی بار خودش را به دوش میکشید، در ما بعد الاربعین هم تلاش کنیم برای کسی بار اضافه و اضافه بار نباشیم. مسئولیت کارهایمان را خودمان به عهده بگیریم و از انداختن تقصیر و قصوراتمان به گردن این و آن خودداری کنیم.
10. همانگونه که در اربعین، هدف مشخص و مقدس است، از بی هدفی در زندگی پرهیز کنیم. هدف کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت برای خود تعریف کنیم و همه توانمان را در مسیر بندگی خداوند و رسیدن به اهدافمان خرج کنیم.
و ده ها و صد ها نکته دیگر ...
خلاصه کنم: زائر عزیز! شما سفیر معنوی امام حسین علیه السلام و اربعین به سوی خانه و خانواده و محله و محل کار و در بین اقوام و خویشانتان هستید. مبادا ...
جسارت نکنم. خودتان الحمدلله بهتر از من میدانید.
«اللهم ارزقتی زیارت الحسین فی الدنیا و شفاعته یوم الورود...»
4
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
اگر رفتید کربلا و دیدید آرامید، تعجب نکنید؛ اگر دیدید حواستان پرت است تعجب نکنید. ناراحت نشوید که در کربلا هستید، ولی از مصائب اباعبد الله علیه السلام چیزی به خاطر ندارید؛ چون در کربلا که هستید نمی‌گذارند متوجه باشید؛ حواستان را پرت می‌کنند؛ که اگر این طور نشود محبین دق می‌کنند.
3
0
ناشناس
Australia
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
من از استرالیا این تصاویر را دیدم و دلم پر زد برای کربلا
نائب الزیاره ما هم باشید
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
1
0