۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۶۲۳۸۹۸
رییس‌جمهور لبنان:

اسرائیل دنبال تحمیل واقعیت‌های جدید است

اسرائیل دنبال تحمیل واقعیت‌های جدید است
رییس‌جمهور لبنان در یک سخنرانی به برخی از اقدامات رژیم صهیونیستی مانند تشدید شهرک‌سازی اشاره و اعلام کرد، این رژیم در تلاش است تا واقعیت جدیدی بر منطقه تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، گروه لبنانی معروف به «االقاءالمشرقی» اولین نشست سالانه خود را با سخنرانی «میشل عون» رییس‌جمهور این کشور برگزار کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون در این نشست اعلام کرد، اسرائیل در تلاش است واقعیت جدیدی تحمیل کند، از یهودی‌سازی قدس گرفته تا سیاست شهرک‌سازی، قوانین نژادپرستانه، نقض حریم مرزهای بین‌المللی شناسایی شده و تأیید انضمام اراضی اشغال شده مانند بلندی‌های جولان به فلسطین اشغالی؛ همه در همین راستا و نقض آشکار قوانین بین‌الملل هستند.

رییس‌جمهور لبنان در ادامه گفت، جنگ‌های شدید تا حدی فروکش کرده اما پیامدهای آن ادامه دارد، موضوع خطرناک‌تر وجود توطئه‌هایی برای استثمار نتایج این جنگ‌هاست. نشانه‌ها بیانگر آن است که دنبال تکه تکه کردن مشرق از نظر طایفه‌ای، مذهبی و جفرافیایی و تقویت ائتلاف‌ها بر پایه نژادپرستی و فرقه‌گرایی هستند تا در راستای طرح ترسیم شده برای منطقه موسوم به «معامله قرن» باشد.

میشل عون سپس تأکید کرد: تعمیم مفهوم اسلام‌فوبیا (اسلام هراسی) به بخشی از جنگ در مشرق تبدیل شده است.

اللقاءالمشرقی شامل تعدادی از شخصیت‌های لبنانی است که با میشل عون کار می‌کنند و قبل از انتخاب وی به عنوان رئیس‌جمهور نشست‌های دوره‌ای داشتند.

این گروه قبل از رسیدن میشل عون به پست ریاست‌جمهوری در نشست‌های هفتگی خود به بررسی اوضاع عمومی لبنان و منطقه می پرداختند و پس از آنکه عون رئیس‌جمهور شد وظایفی را در دولت لبنان عهده‌دار شدند.

منبع: فارس
ارسال نظرات