۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۲۳۹۴۹
فرماندار ویژه شهرستان ری:

کربلای ایران میزبان ۲ میلیون جامانده اربعین حسینی خواهد بود

کربلای ایران میزبان ۲ میلیون جامانده اربعین حسینی خواهد بود
اسماعیلی راد با بیان اینکه کربلای ایران میزبان بیش از ۲ میلیون جامانده اربعین حسینی خواهد بود، گفت: عزاداران در این روز مسیر ۱۴ کیلومتری را تا حرم عبدالعظیم طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد اسماعیلی راد فرماندار ویژه شهرستان ری، امروز در نشست خبری پیاده‌روی جاماندگان اربعین که در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: همزمان با اربعین حسینی کربلای ایران میزبان صدها هزار جامانده حسینی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی جاماندگان حسینی از ساعات اولیه روز اربعین از میدان امام حسین(ع) آغاز می شود، ادامه داد: محبان و عاشقان عصمت و طهارت در روز اربعین همزمان با پیاده روی اربعین حسینی در عراق مسیر 14 کیلومتری از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را طی می کنند.

اسماعیلی راد از تشکیل کمیته های هشت‌گانه با هدف خدمت رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی خبر داد و اظهار داشت: این کمیته ها در راستای میزبانی مناسب از زائران حسینی شکل گرفته تا این مراسم معنوی در نهایت امنیت و آرامش کامل برگزار شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می شود بیش از 2 میلیون زائر در مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی در شهرری شرکت کنند، ابراز کرد: بیش از 900 نیروی خدمه و پشتیبان به زوار اربعین حسینی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 به عنوان کمیته پشتیبان در بحث تعبیه موکب ها و غرفه ها در طول مسیر پیاده روی فعالیت خواهد داشت، ادامه داد: همچنین در بحث ارائه امکانات رفاهی و خدماتی و تمهیدات ترافیکی شهرداری منطقه 20 تدابیر ویژه را درنظر گرفته است.

اسماعیلی راد با اشاره به تدابیر امنیتی مراسم جاماندگان حسینی، گفت: سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان کمیته اجرایی ستاد اربعین تدابیر و هماهنگی های لازم را در راستای امنیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام داده است.

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به اینکه موکب ها تا ساعات پایانی مراسم از زائران پذیرایی خواهند کرد، ادامه داد: کمیته های فرهنگی، ارزیابی، ترافیکی و اطلاع رسانی در این این روز آمادگی خدمت رسانی به زائران را خواهند داشت.

وی پیاده روی جاماندگان حسینی را بهترین فرصت برای معرفی آثار و مراکز باستانی شهرری دانست و اظهار داشت: از این رو بروشورهایی تهیه و در مراسم پیاده روی جاماندگان حسینی بین زائران توزیع خواهد شد.

اسماعیلی راد در پایان خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر ستاد فرماندهی ارتش، سازمان اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر در طول مسیر پیاده‌روی به خدمات رسانی و امداد رسانی مشغول خواهند بود./813/پ310/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات