۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۲۳۹۷۷
امام جمعه هویزه:

نا ایمن بودن راه‌های مواصلاتی معضل همیشگی زائران است

نا ایمن بودن راه‌های مواصلاتی معضل همیشگی زائران است
حجت الاسلام حمزه نژاد ناایمن بودن راه‌های مواصلاتی را بزرگترین معضل زائران اربعین برای تردد برشمرد.
حجت الاسلام ناصر حمزه نژاد، امام جمعه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه خوزستان موکب بزرگ خدمت رسانی به زائران است، اظهار داشت: در مرز‌ها و خارج از مرز‌ها شاهد برپایی مواکب خوزستانی‌ها هستیم، خوزستانی‌ها کمر همت برای خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) را بستند با این حال ناآمادگی راه‌های مواصلاتی کماکان بزرگترین معضل زائران است.

امام جمعه هویزه با بیان اینکه خواهان مدیریت اصولی و صحیح در چنین رویداد بزرگی هستیم، گفت: راه‌های مواصلاتی سوسنگرد به بستان و اهواز به خرمشهر چندین سال است که شاهد تعمیرات و بازسازی پیش از آغاز محرم می‌باشد که در نهایت با رسیدن اربعین نیمه کاره می‌مانند حال آنکه با توجه به بار ترافیکی بسیار سنگین نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

حجت الاسلام حمزه نژاد با اشاره به اینکه راه‌های مواصلاتی فوق الذکر محل تردد کامیون‌های ترانزیتی و زائران است، خاطرنشان کرد: مسؤولان استانی و کشوری توجه ویژه‌ای به چنین راه‌هایی داشته باشند تا حوادثی که امسال رخ داد و سبب جان باختن بسیاری از هم وطنان شد، دیگر تکرار نشود.

وی ادامه داد: آمار جانباختگان امسال در پیاده روی اربعین قابل قبول نیست، نبود علائم راهنمایی و خط کشی‌های مجاز و جاده مناسب در شأن استان نیست؛ حداقل انتظار ما از نمایندگان به ویژه مجمع نمایندگان استان پرسش و نه استیضاح وزیر راه در قبال چنین اهمالی بود.

امام جمعه هویزه به تردد روان زائران در مرز چذابه اشاره کرد و گفت: با چاره اندیشی‌های صورت گرفته وسایل نقلیه مهیا و راه‌های مواصلاتی بهبهود یافت، اما در آن سوی مرز‌ها تا حدودی با اعزام اتوبوس مشکل جابجایی زائران حل شد با این حال بی نظمی در حمل و نقل و ناایمن بودن جاده‌های مواصلاتی در عراق، بازگشت زائران را به تأخیر انداخته است./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات