۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۲۴۰۰۸
استاد حوزه علمیه:

شور اربعین ناشی از سوز حسینی است

شور اربعین ناشی از سوز حسینی است
استاد مراکز علمی و آموزشی کشور گفت: شور اربعین ناشی از سوز حسینی است که خداوند در دلها قرار داده که با تبدیل شدن به شعور اجتماعی بهترین گام را برای ظهور برداشته‌ایم.

حجت الاسلام محمدتقی حسین زاده، عضو کانون نخبگان دفتر تبلیغات و استاد مراکز علمی و آموزشی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: موج محبت به سیدالشهدا عالَم را فرا گرفته است به طوری که از گاندی آتش‌پرست تا خمینی‌خداپرست از او دم می‌زنند اگر این محبت را تبدیل به همدلی کنیم همراهی اتفاق خواهد افتاد و وحدت جهانی محقق خواهد شد؛ قطعا این همدلی با کلمات زیبای سیدالشهدا محقق خواهد شد و بهترین فرصت برای ایجاد این حرکت قطعا اربعین سیدالشهداست.

حجت الاسلام حسین زاده با اشاره به مولفه های تمدن سازی اربعین ابراز داشت: اگر به جای اینکه سنت‌سازی یا با سنت‌ها بازی نماییم سنت‌های پیامبر را پیاده کنیم قطعا هدف سیدالشهدا را پیاده کردیم و آن‌وقت است که سوار بر کشتی نجات خواهیم شد و بستر به تصویر کشیدن این سنت‌ها اربعین است البته این زیبایی‌ها اگر بعد از اربعین در زندگی ما پیاده شود قطعا این همراهی اتفاق افتاده و این همدلی ما را تصدیق خواهند کرد.

شور اربعین ناشی از سوز حسینی است

وی با بیان اینکه افراد با سنین مختلف و سطح توانایی های گوناگون، حتی معلول و کهنسالان نیز در این راهپیمایی حضور پیدا می کنند به انگیزه آنها اشاره و تصریح کرد: قطعا این شور اربعین ناشی از سوز حسینی است که خداوند در دلها قرار داده که اگر این شور زیبا تبدیل به شعور اجتماعی شود بهترین گام را برای ظهور برداشته‌ایم.

عضو کانون نخبگان دفتر تبلیغات با بیان اینکه این پدیده را نمی توان با اصول و شاخص های مادی دنیای امروزی اندازه گیری کرد، خاطرنشان کرد: دنیا و ظرفیت دنیا بسیار کوچکتر از آن است که بتواند این عشق را به شایستگی به تصویر بکشد.

استاد مراکز علمی و آموزشی کشور ادامه داد: اگر کسی بتواند آداب اربعین را پیاده کند طوری سوار بر کشتی نجات خواهد شد که در محضر امام را نه فقط به چشم دل بلکه به چشم سر هم خواهد دید مهمترین ادب اربعین این است که اگر خسته یا دل‌شکسته‌ یا از کسی رنجیده شدید در طول سفر سر به سجده بگذارید و سجده زیارت عاشورا را بخوانید و شاکر باشید بخاطر اینکه سهمی از مصیبت قسمت شما شده و الا کسی که اهل شکایت باشد قطعا به شفاعت نمی رسد./861/ت302/ب1

ارسال نظرات