۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۶۲۴۰۱۰
دانلود همه تصاویر

پیاده روی میلیونی زائران اربعین حسینی از مسیر نجف به کربلا-۱

حکمت اش را عاشقان حسین (علیه السلا) می دانند، هرچه شرایط سخت تر خیل زائران اربعین بیشتر ؛ ارتش میلیونی حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) از سراسر جهان خود را به طریق الحسین (ع) رسانده اند تا اربعین را جهانی تر کنند. تاریخ هم از عصر جدید امت اربعین جامانده و زائران کربلا با سرعت در حال تکثیر شدن هستند.
محسن قائمی

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
ان شاالله این شور حسینی زمینه ساز قطعی ظهور آقا امام زمان باشد
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
این عظمتی که امسال در پیاده روی اربعین حسینی شاهد هستیم بسیاری از توطئه‌ها و معادلات دشمن در منطقه را به ریخته است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
چشم دل باز کن که جان بینی
آنچه نادیدنی ست آن بینی
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
به این جمعیت انبوه نفس گیر نگاه کنید. چیزی که باید به این منظره اضافه کنید این است که هرچه شرایط امنیتی بدتر می‌شود، حتی افراد بیشتری انگیزه پیدا می‌کنند که تهدیدهای تروریست‌ها را به چالش بکشند و در این موقعیت خطرناک به پیاده‌روی می‌پردازند. بنابراین، این حرکت زائرانه صرفاً یک فعالیت مذهبی نیست بلکه مظهری از مقاومت است.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵
برای فردی که بیرون از این ماجراست راحت نیست که بفهمد چه چیزی به این زائران امید و نیرو می‌بخشد. شما زنان بچه ‌به‌ بغل، مردان ویلچر ‌نشین، مردمان عصا‌ به ‌دست و نابینایان زیادی را در این مسیر می‌بینید. من پدری را دیدم که تمام مسیر بصره تا کربلا را با پسر معلولش سفر کرده بود. پسر دوازده ساله معلولیت ذهنی داشت و نمی‌توانست بدون یاری دیگران راه برود. بخش هایی از مسیر، پدر پسر را روی شانه‌های خود نشانده بود و راه می‌رفت. این داستانی است که می‌توان از روی آن فیلم‌هایی ساخت که قابلیت دریافت اسکار دارند اما به نظر می‌رسد که هالیوود بیشتر با قهرمانان کمیک سروکار دارد.
3
0
سید سجاد مرتضوی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
از نقل‌های تاریخی این گونه به دست می‌آید که تشرف به بارگاه ائمه اطهار(ع) با پای پیاده، از زمان حضور ائمه رایج بوده‌‎ و در نقاط مختلف سرزمین اسلامی صورت گرفته است‏؛ ولی در قرن‌های گوناگون اسلامی و به مقتضای حکومت‌های مختلف، مشکلات بسیاری به خود دیده و همان گونه که زیارت ائمه اطهار(ع) در زمان‌ها و مکان‌های مختلف دچار سختی‌های فراوان بوده، این سنت نیز دارای فراز و نشیب بوده است.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
زیارت با معرفت در سایه خضوع و خشوع امکان پذیر است.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
اگر رفتید کربلا و دیدید آرامید، تعجب نکنید؛ اگر دیدید حواستان پرت است تعجب نکنید. ناراحت نشوید که در کربلا هستید، ولی از مصائب اباعبد الله علیه السلام چیزی به خاطر ندارید؛ چون در کربلا که هستید نمی‌گذارند متوجه باشید؛ حواستان را پرت می‌کنند؛ که اگر این طور نشود محبین دق می‌کنند.
3
0
جعفر توانمند
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
چند عکس انتهای گزارش بسیار زیبا و هنری شده است
سپاس
1
0