۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۶۲۴۰۳۳
يادداشت؛

شکار «روح‌الله زم» شاهکار رزم مدرن اطلاعاتی سپاه

شکار «روح‌الله زم» شاهکار رزم مدرن اطلاعاتی سپاه
شکار زم مهره پر مدعا در عمق قاره به ظاهر ایمن اروپا، شاهکاری است بی نظیر که حکایت تجهیز دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بویژه سپاه به رزم مدرن اطلاعاتی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کیومرث یزدان پناه درو عضو هیات علمی و استادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران طی یادداشتی با اشاره به دستگیری روح‌الله زم نوشت: اگر چه تلخ و دردناک است که از دل خانواده مورد اعتماد نظام فردی خیانتکار تحویل کشور شود و کسانی که باید در خط مقدم دفاع از آرمان‌های انقلاب و کشور می بودند، مبدل به خوش خدمتان دشمن بشوند، اما شکار این مهره پر مدعا و معاند در عمق امنیت قاره به ظاهر ایمن اروپا، شاهکاری است بی نظیر که حکایت از تجهیز دستگاههای اطلاعاتی کشور بویژه سپاه به رزم مدرن اطلاعاتی دارد.

اما رزم مدرن اطلاعاتی چیست؟ و کدام سرویس ها از آن بهره می‌گیرند؟ 

این اصطلاح برای اولین بار بعد از حادثه خلیج خوکها و در اوج رقابت های ناشی از جنگ سرد میان دو ابرقدرت جهانی مطرح و با توجه به اهمیت رزم اطلاعات مدرن در کمترین مدت تبدیل به یکی از روش های ثابت اطلاعاتی و تاکتیک های پیچیده اطلاعاتی و امنیتی کشورهای بزرگ و صاحب قدرت نظامی بالا گردید. از طرفی دیگر جهان امروز را به لطف پیشرفتهای شگفت انگیز  اطلاعاتی و ارتباطی باید عصر اطلاعات و سلطه اطلاعاتی نامید.

در وضع موجوداطلاعاتی همه شئونات زندگی جوامع بشری متاثر از دستاوردهای آن متاثر شده است. 

لذا در چنین شرایطی ورود به جامعه اطلاعاتی بدون فراهم شدن بسترهای فنی و مدرن بی رقیب و انحصاری مشکلو در واقع غیر ممکن است، لذا بعد از جنگ سوم خلیج فارس و ظهور پدیده های نوین تهدیدزا که همزمان با گسترش فناوریهای پیچیده ارتباطی و اطلاعاتی حاصل شده بود، بعد پنحم اطلاعاتی تحت عنوان ژئوپلیتیک اطلاعات و ضربات بی صدا اما بسیار برق آساو اثرگذار پدیدار شد و در کمترین زمان ممکن به خط مقدم اقدامات اطلاعاتی کشورهای با قدرت برتر اطلاعاتی تبدیل شد.

در کنار ویژگی های مهم این سیستم مدرن، یکی از مهمترین ویژگی های آن که از بعنوان شاهکار اطلاعاتی یاد می شود،تسلط بر جغرافیای اطلاعاتی و نفوذ بی نقص در عمق هدف مورد نظر است. 

وجه تمایز این روش که بواسطه سلطه اطلاعاتی و تجهیزات مربوطه فراهم می شود، با روش های دیگر در انعطاف تاکتیکی عملیاتی آن است،که هدف تحت عنوان طعمه مستاصل و گیج، راحت تر از آنچه که تصور می شود به دام می افتد‌. 

در این سبک جدید اطلاعاتی، رقیب نه تنها گیج بلکه برای مدتی طولانی غافلگیر و عصبی می شود.

بنظر می‌رسد، سیستم رزم مدرن اطلاعاتی در شرایط فعلی تنها در اختیار کشورهای محدودی باشد که دلیل آن نیز برخورداری از دو عنصر هوش سرشار انسانی و فناوری پیشرفته است.

شاهکارهای اخیر نهادهای اطلاعاتی _ امنیتی ایران، بویژه سازمان اطلاعات سپاه در فراسوی مرزهای سرزمینی مخصوصا در عمق استراتژیک اروپا، خبر ازپیشرفت های بی نظیر و خیره کننده ایران در عرصه اطلاعات مدرن دارد.

شکار" زم "یعنی ورود رسمی ایران به قدرتهای طراز اول اطلاعاتی - امنیتی و عملیاتهای مدرن و برق آسای دنیا.

« وانا فتحنا لک فتحا مبینا»/1360/د101/ب1

ارسال نظرات