۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۶۲۴۰۵۸
استاد حوزه علمیه:

«مقاومت» و «تکیه به درون» محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است

«مقاومت» و  «تکیه به درون» محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است
حجت الاسلام شیرین آبادی رسالت روحانیت در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب را استخراج و تبیین مبانی فرهنگ مقاومت دانست.

حجت الاسلام شیرین آبادی استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابتکار این رسانه حوزوی در برگزاری هم اندیشی استادان حوزه درباره بیانیه گام دوم انقلاب را ستایش کرد.

وی با بیان ین که بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده، حتما عقبه فکری دارد، یادآورشد: باید این عقبه فکری را پیدا کنیم؛ تا زمانی که ریشه های فکری پیدا نشود، اهمیت این بیانیه برای ما به درستی روشن نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم بیانیه گام دوم انقلاب را چشم انداز چهل ساله دوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خودشان در سالگرد رحلت امام ابعاد مختلف آن را به خوبی تبیین کردند.

وی موفقیت انقلاب اسلامی را در گرو نگاه به درون و نا امید شدن از بیگانگان دانست و گفت: ترجمه نگاه به درون، مقاومت است؛  قبل از این که به بیانیه بپردازیم باید به عقبه های فکری آن بپردازیم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تکیه و تصریح رهبر انقلاب بر مقوله مقاومت یادآور شد: احساس می کنم ایشان ماه ها برای این بیانیه فکر کرده اند و نتیجه آن صدور بیانیه گام دوم شد.

وی با تاکید بر این که کوتاه آمدن در برابر دشمنان هیچ فایده ای ندارد و مشکلی از ما حل نخواهد شد، گفت: ما در موضوع هسته ای این کار را کردیم، نتیجه این چه شد؟ مگر دانشمندان هسته ای را از دست ندادیم، مگر قلب راکتور را پر نکردیم و دیگر کارهایی که در ماجرای برجام متعهد شدیم؟ نتیجه را همه مردم دیدند.

حجت الاسلام شیرین آبادی با اشاره به این که برای ایستادگی و مقابله با دشمن راهی جز نگاه به درون و تکیه بر توانمندی های داخلی نداریم، این مساله را شاه بیت فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانست.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه به تبیین رسالت روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: رسانه ها بویژه خبرگزاری رسا می تواند در این زمینه نقش آفرینی خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: رسانه ها باید مباحثی همچون اقتصاد مقاومتی، هسته ای در مقاومت و نگاه به درون را با زبان هنرمندانه به جامعه عرضه کنند.

وی رسالت حوزه را استخراج و تبیین این مبانی دانست و انتقال و عرضه این مبانی به جامعه و مخاطبان را کار رسانه ها ارزیابی کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ما دو بال حوزه و دانشگاه و رسانه ها را در گام دوم انقلاب داریم، تاکید کرد: اگر این دو دست به دست هم دهند به نتیجه می رسیم؛ در غیر این صورت راه به جایی نخواهیم برد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات