۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۲۴۰۶۴
حجت الاسلام قائمی مطرح کرد؛

ضرورت تقویت شاخص های علمی در سطح مدارس علمیه مازندران

ضرورت تقویت شاخص های علمی در سطح مدارس علمیه مازندران
حجت الاسلام قائمی، تقویت شاخص های علمی در سطح مدارس علمیه را جزء اولویت های نخست مدیریت حوزه علمیه مازندران عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام علی (ع) ساری با تسلیت ایام اربعین حسینی به حضور میلیونی عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین اشاره کرد و آن را جنبشی مردمی علیه دشمنان اسلام دانست.
 
وی با بیان این که در هیچ نقطه‌ای از این کره خالی چنین اجتماع عظیمی وجود ندارد، افزود: این حضور دلدادگان حسینی نشان از گسترش فرهنگ ناب حسینی در اقصی نقاط جهان است.
 
حجت الاسلام قائمی به شکست توطئه و فتنه دشمنان برای تحت الشعاع قرار دادن اجتماع عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این توطئه دشمن نیز با هوشیاری و بصیرت دو ملت ایران و عراق خنثی شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری صحیح طلاب از امکانات مدارس علمیه جهت ارتقای علمی تأکید کرد و افزود: خوشبختانه امروز فرصت‌های مناسبی برای رشد علمی طلاب علاقه‌مند در سطح مدارس علمیه فراهم است.
 
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که در گذشته طلاب برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر باید به قم و سایر شهر‌های حوزوی کشور عزیمت می‌کردند، گفت: اما امروز در سایه حمایت‌های صورت گرفته، زمینه برای تحصیل طلاب تا درس خارج نیز فراهم شده است.
 
حجت الاسلام قائمی، توسعه رشته‌های تخصصی در استان‌ها را یکی از سیاست‌های مدیران ارشد حوزه دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اسقبال طلاب از این رشته ها، امروز ما شاهد افزایش رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه مازندران هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز آزمایشی طرح نظام جدید آموزشی حوزه در دو مدرسه علمیه استان در طی چهار سال اخیر خبر داد و گفت: این طرح در سایر مدارس علمیه استان نیز از سه سال گذشته آغاز شده و طلاب سطح یک مدارس علمیه مازندران بر اسای نظام جدید آموزشی حوزه تحصیل می‌کنند.
 
وی با بیان این که طلاب علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دروس خارج لازم نیست به قم و یا سایر شهر‌های کشور مراجعه کنند، افزود: در حال حاضر درس رسمی خارج در سه مدرسه علمیه مازندران با حضور اساتید مجرب ارائه می‌شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات