۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۲۴۱۰۳

استیضاح ترامپ؛ موضع مشترک نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

استیضاح ترامپ؛ موضع مشترک نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
۱۲ نفر از نامزدهای دموکرات‌ انتخابات آمریکا در مناظره شب گذشته خود بر ضرورت استیضاح دونالد ترامپ تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رویترز، ۱۲ نفر از دموکرات‌های آمریکا که سه‌شنبه شب در چهارمین مناظره انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند از همان ابتدا این پیام واحد را مطرح کردند که دونالد ترامپِ جمهوری‌خواه یک رییس جمهور فاسد است و باید استیضاح شود.

این دموکرات‌ها در نخستین مناظره خود از زمان آغاز بررسی استیضاح ترامپ در کنگره، دیدار کردند. بررسی استیضاح در کنگره به سبب اقدام ترامپ مبنی بر فشار آوردن به اوکراین برای بررسی درباره جو بایدن از رقبای سرشناس ترامپ صورت می‌گیرد.

بایدن که در رقابت ریاست جمهوری در میان سایر دموکرات‌ها پیشتاز است، همراه با سناتور برنی سندرز، ترامپ را «فاسد‌ترین رئیس‌جمهور در تاریخ معاصر» خواند. بایدن معاون رییس جمهور پیشین آمریکا همچنین از نقش فرزندش در هیئت مدیره یک شرکت گازی در اوکراین که با انتقاد ترامپ و طرفدارانش روبه‌رو شده است، دفاع کرد.

بایدن گفت: پسر من هیچ کار اشتباهی نکرده است. من هیچ کار اشتباهی نکرده‌ام.

سناتور الیزابت وارن که میزان محبوبیتش در بسیاری از نظرسنجی‌های حزب دموکرات تقریبا با بایدن یکسان است، گفت در پی یافته‌های رابرت مولر، دادستان ویژه در مورد مداخله انتخاباتی روسیه، خواستار استیضاح ترامپ است.

وی گفت: کنگره در خصوص استیضاح اقدام نکرد و ببینید که چه اتفاقی افتاد. دونالد ترامپ دوباره قانون را نقض کرد.

تام استییِر از افراد ثروتمند و طرفدار محیط زیست که از سال ۲۰۱۷ میلیون‌ها دلار به استیضاح ترامپ کمک کرده است، در نخستین جلسه مناظره خود گفت: همه نامزد‌ها در اینجا شایسته تر، منسجم‌تر و میهن پرست‌تر از آن جنایتکار در کاخ سفید هستند. 

بامداد امروز نشریه پولیتیکو به نقل از منابع (آگاه) اعلام کرد نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و دیگر سران دموکرات این مجلس رای‌گیری مجلس نمایندگان در خصوص مجاز بودن استیضاح رئیس جمهور آمریکا را به تعویق انداختند.

پلوسی در این باره گفت در این زمان، رای گیری در صحن مجلس نمایندگان در خصوص استیضاح ترامپ ضرورتی ندارد.

ارسال نظرات