۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۶۲۴۱۱۰
ولید المعلم:

رفتار خصمانه دولت اردوغان، بحران سوریه را طولانی‌تر می‌کند

رفتار خصمانه دولت اردوغان، بحران سوریه را طولانی‌تر می‌کند
وزیر خارجه سوریه، حمله ترکیه به شمال کشورش را محکوم کرد و گفت این اقدام کار کمیته بررسی قانون اساسی و روند سیاسی در سوریه را تضعیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری سانا، ولید المعلم، معاون نخست وزیر سوریه و وزیر خارجه این کشور امروز با «گیر پدرسون» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به سوریه و هیئت همراه وی دیدار کرد.

وزیر خارجه سوریه در این دیدار بر ادامه مقابله دولت سوریه با گروه‌های تروریستی و نیرو‌هایی که به حاکمیت و استقلال سوریه تجاوز می‌کنند، تاکید و اعلام کرد: حمایت از ملت سوریه، تنها وظیفه دولت و ارتش سوریه است و رفتار خصمانه دولت اردوغان به وضوح، نمایانگر جاه طلبی‌های توسعه طلبانه ترکیه در خاک سوریه است. این رفتار را نمی‌توان تحت هیچ بهانه‌ای توجیه کرد و این اقدام، کار کمیته بررسی قانون اساسی و روند سیاسی را بطور جدی تهدید کرده و عمر بحران سوریه را طولانی می‌کند.

وزیر خارجه سوریه همچنین بر اهمیت حاکمیت و یکپارچگی سوریه و عزم این کشور بر مقابله با تجاوز ترکیه با تمامی ابزار‌ها تأکید کرد.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز گزارشی از نتایج دیدار‌ها و تماس‌های خود در خصوص سوریه و نیز آغاز به کار کمیته بررسی قانون اساسی به ولید المعلم ارائه داد.

گیر پدرسون همچنین از نگرانی سازمان ملل و دبیرکل این سازمان از تحولات اخیر و خطرناک در شمال شرقی سوریه و تبعات بشری ناشی از آن سخن گفت و خواهان توقف فوری اقدامات خصمانه و دوری جستن از کار‌هایی شد که جان شهروندان را در خطر قرار می‌دهد.

ارسال نظرات