۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۲۴۱۵۵

اسکان روزانه ۱۶۵ هزار زائر اربعین در دو صحن تازه‌ تأسیس کربلا و نجف

اسکان روزانه ۱۶۵ هزار زائر اربعین در دو صحن تازه‌ تأسیس کربلا و نجف
رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اسکان روزانه ۱۲۰ هزار نفر از زائران اربعین در صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی گفت: در کربلا نیز ظرفیت اسکان در صحن عقیله به ۴۵ هزار نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن پلارک رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اسکان زائران حسینی در نجف و کربلا اظهار داشت: صحن حضرت زهرا (س) در حرم امیرالمؤمنین (ع) با توجه به تکمیل برای اسکان، روزانه ۷۰ هزار زائر پیش‌بینی شده بود.

اسکان روزانه ۱۲۰ هزار زائر اربعین در صحن حضرت زهرا (س)

وی افزود: امسال با افزایش تعداد زائران اربعین حسینی، در صحن حضرت زهرا (س) روزانه حدود ۱۲۰ هزار نفر اسکان داده شدند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه علاوه بر صحن حضرت زهرا (س)، سعی کردیم زائران را در اماکن مختلف اسکان دهیم، گفت: یکی از این اماکن ثورةالعشرین است که در نزدیکی حرم امام علی (ع) قرار دارد. این مکان با ظرفیت اسکان روزانه ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر توسط ستاد بازسازی استان تهران اداره می‌شود.

زائران اربعین در ساختمان وقف شیعی و پارکینگ طبقاتی حرم هم اسکان داده شدند

پلارک از اختصاص پارکینگ طبقاتی در نزدیکی حرم امیرالمؤمنین (ع) برای اسکان زائران اربعین خبر داد و افزود: این پارکینگ طبقاتی جلوی صحن حضرت زهرا (س) است که مفروش شده و حدود ۲۰ هزار نفر از زائران اربعین را به صورت روزانه در خود جای می‌دهد.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه در ساختمان دیوان وقف شیعی در چهار طبقه ظرفیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر روزانه اسکان داده می‌شوند، خاطر نشان کرد: این‌ها بخشی از ساختمان‌هایی است که زائران حسینی در آن اسکان داده می‌شوند، چرا که موکب‌ها و‌حسینیه‌های مختلفی در این مسیر قرار دارد که در حوزه اسکان زائران فعالیت می‌کنند.

اسکان روزانه ۴۵ هزار زائر اربعین در صحن عقیله

وی در ادامه به اسکان زائران اربعین در صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در کربلا اشاره کرد و گفت: دو‌ماه قبل از ماه صفر اقدامات لازم به منظور مسقف‌سازی بخشی از صحن برای اسکان زائران اربعین صورت گرفت به طوری که بخش غیرزیارتی صحن‌ عقیله بنی‌هاشم (س) اسکلت‌سازی و‌ مسقف شد.

پلارک با بیان اینکه در بخش غیرزیارتی صحن‌حضرت زهرا (س) روزانه ۳۰ هزار نفر مستقر می‌شوند، افزود: در شبستان صحن نیز که هنوز آماده نیست، فضاسازی انجام و با چادرهایی مسقف شد تا در این بخش نیز روزانه ۱۵ هزار نفر اسکان داده شوند.

رئیس کمیته اسکان و‌تغذیه ستاد مرکزی اربعین به باز شدن بخشی از صحن برای تردد بهتر زائران اشاره کرد و گفت: بخش سمت حائر حرم و خیابان شهدا برای عملیات عمرانی صحن عقیله بسته شده بود که برای تردد بهتر زائران این قسمت به صورت موقت باز شده است.

محمود لطیف
منبع: فارس
ارسال نظرات