۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۶۲۴۱۷۴

۲۰۱ هزار زائر روز چهارشنبه از مرز مهران تردد کردند

۲۰۱ هزار زائر روز چهارشنبه از مرز مهران تردد کردند
معاون استاندار ایلام و رئیس قرارگاه ویژه اربعین مرز مهران گفت: روز گذشته(چهارشنبه) ۲۰۱ هزار و ۷۴۷ زائر اربعین حسینی از طریق مرز مهران تردد کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد کرمی روز پنجشنبه گفت: از بامداد روز گذشته تا ساعت ۲۴، ۳۴ هزار و ۲۴۶ زائر ایرانی از مرز مهران خارج و ۱۶۴ هزار و ۸۷۹ نفر نیز وارد شده اند.

وی ادامه داد: زائران خارجی نیز روز گذشته یک هزار و ۱۰۵ خروج و یک هزار و ۵۱۴ نیز ورود در این مرز ثبت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اضافه کرد: از بامداد تا ساعت هفت صبح امروز نیز ۵۴ هزار و ۷۲۰ نفر از مرز مهران وارد و چهار هزار و ۵۰۰ زائر نیز برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خارج شدند.

کرمی با اشاره به افزایش حدود ۶ برابری تعداد زائران ورودی به کشور از مرز مهران نسبت به تعداد خروج از کشور گفت: با توجه به این حجم زائر تدابیر لازم برای انتقال آنها به پارکینگ ها و پایانه مسافربری اربعین اتخاذ شده است. 

وی یادآور شد: در چند روز آینده احتمال افزایش تعداد زائران ورودی به مرز مهران زیاد است که ضمن توصیه به آنها برای مدیریت سفر درخواست داریم خادمان خود در پایانه مرزی مهران را برای تسهیل در خدمات رسانی یاری کنند. 

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین تاکنون بیش از ۶۰ درصد از مجموع زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند. 

هم اکنون در کنار خروج زائران به کشور عراق، موج بازگشت زائران نیز از مرز مهران آغاز شده است.

محمود لطیف
ارسال نظرات